انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

واژه نامه کارآفرینی فارسی و انگلیسی (بخش هفتم)

يكشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۲۴ ب.ظ

Expansion

مرحله گسترش

شرکت از محصول تولیدی درآمد کسب می‌کند و محصولات و تنوعات آن را در حوزه‌های جدید گسترش می‌دهد

Export processing zones

مناطق آزاد صادرات

مناطق آزاد صادرات برای توسعه صادرات و تجارت بالقوه خارجی سودمند است و به طور کلی این مناطق پیوند بهتری با جامعه بین‌المللی دارند. اگرچه نشان داده شده است که این مناطق به طور بالقوه در سطح ناچیزی جامعه محلی را تقویت می‌کنند. با این حال، این مناطق از طریق تسهیل خدمات شغلی، تدارک دستیابی به تأسیسات زیربنایی و تهیه مشوق‌های مالیاتی به جلب و جذب سرمایه‌گذاری‌های مستقیم خارجی اهتمام دارند. این مناطق هم‌چنین در اشتغال‌زایی و بهبود موازنه حقوق و دستمزد نقش دارند.

First Generation

نسل اول

این نسل عموماً با مؤلفه «دارایی واقعی» و مجاورت با مؤسسات پژوهشی یا محیط‌های فنی دانشگاهی مشخص می‌شوند. مراکز رشد این نسل با مجموعه‌های جدید ساختمانی، نظیر پارک‌های علم و فناوری یا قطب‌های فناوری یا با واگذاری ساختمان‌های متروک و رها شده (نظیر مجتمع‌های صنعتی) ایجاد می‌شوند. مؤلفه «دارایی واقعی» اغلب حاکی از سرمایه‌گذاری دولتی قابل ملاحظه است که گاه برنامه‌های نوآوری، اشتغال‌زایی و توسعه اقتصادی ملی یا محلی از آن حمایت به عمل می‌آورند. یکی از چالش‌های عمده این مراکز، که همواره نیازمند سرمایه‌گذاری ثابت می‌باشند، این است که چرخه عمر توسعه‌ای طولانی دارند و از سرمایه‌گذاری ناکافی و مکانیزم‌های موجود برای فارغ‌التحصیلی شرکت‌ها آسیب می‌بیند. متداول‌ترین «عوامل موفقیت» این سامانه‌ها به ظرفیت آن‌ها در تمرکز بر ایجاد مخاطرات جدید تا مدیریت دارایی واقعی، اداره و کنترل مدیریت کارآفرینی و بازاریابی راهبردی محور بستگی دارد.

For - profit property development incubator

مراکز رشد توسعه اموال انتفاعی

این دسته از مراکز رشد دفتر و فضای کارگاه / تولید مشترک با خدمات مشترک فراهم می‌آورند. برخی از مؤسسات اموال به توسعه بازار تجملی می‌اندیشند و در این زمینه به آن دسته از شرکت‌های زایشی توجه دارند که تصویر آگاهانه‌ای از نرم‌افزار، اینترنت و بخش‌های خدمات حرفه‌ای دارند. برای مثال به شرکت‌هایی که یکی از کلیدهای موفقیت را در دست دارند. توسعه دهندگان اموال نخست به درآمد حاصل از اجاره و رشد ارزش دارایی واقعی علاقه‌مند هستند

For- Profit Business Incubator

مرکز رشد تجاری انتفاعی

مؤسسه‌ای که کسب و کار اولیه آن رشد شتاب دهنده شرکت‌های مشتری است، در جایی که پست‌های منفعت‌زا در برنامه کسب و کار گنجانده شده است. این گونه مراکز گاه با سهیم شدن در سود شرکت‌ها پس از موفقیت، منتفع می‌شوند.

For- Profit Investment

مراکز رشد سرمایه‌گذاری انتفاعی

این دسته از مراکز رشد اغلب مرکزی بیش از یک روش ساده برای موسسات سرمایه‌ای مخاطره‌جو و یاری‌رسانان کسب و کار هستند که سهام‌شان را در یک منطقه سرمایه‌گذاری می‌کنند. این امر این امکان را به مراکز رشد سرمایه‌گذاری انتفاعی می‌دهد که به جای توده‌های قدیمی که در جستجوی‌شان هستند و تا حدودی ضریب موفقیت پایینی دارند، به سهام‌شان توجه بیشتر داشته باشند و چه بسا در آن هم‌افزایی ایجاد کنند.

Free riding

سواری مفت

در شرایط عادی کشورهای در حال توسعه تمایلی به رعایت حقوق بین‌المللی دارایی معنوی ندارند و ترجیح می‌دهند بدون پرداخت هزینه اضافی محصولات خارجی را مشابه‌سازی کنند. این دیدگاه از دید کارشناسان غربی، سواری مفت تلقی می‌شود.

Gestation

ایجاد و شکل‌گیری

ایجاد و شکل‌گیری، اولین گامی است که یک شرکت برمی‌دارد. در این مرحله، فردی مبتکر ایده‌ای فناورانه با پتانسیل خوب در بازار دارد؛ اما از خبرگی لازم و منابع مورد نیاز برای تجاری‌سازی ایده‌اش بهره‌مند نیست.

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۱۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی