انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

پگاه نخستین روز هفته طلوع کرد  

 خداوند آستین بالا زد برای خلقت

 نخستین خلقت او « آب » بود 

او خوب می دانست که « آب » مادر هستی است 

 صبحگاه یکشنبه ، سنگ را آفرید ، 

مادر کوه ! 

فردای آن روز آسمان را برافراشت 

اما شباهنگام ، آسمان یک تکه سیاهی بود ، همین ! 

خداوند اندیشید ک چگونه آسمان را تزئین کند ؟

بعد ، بهترین فکر را کرد ...

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۵ آبان ۹۴ ، ۲۰:۲۷

photo_2015-11-09_13-21-48

برای اولین بار در ایران قرار است مشکل کاریابی و کارمندیابی بصورت عملیاتی رفع گردد. موثرترین سامانه استخدام  و کاریابی کشور با خلق مدل جدیدی از ارزش آفرینی مبتنی بر طراحی سامانه ای هوشمند و بهره گیری از فن آوری های مدرن اطلاعات ( آی تی )  برای کارجویان و کارفرمایان در لایه های مختلف کارمند گزینی از نیروی کارمیانی تا فوق حرفه ای مشکلات مربوط به حوزه نیروی کار را مرتفع خواهد کرد.
به گفته یکی از مدیران این پروژه ملی که کارجاب نام دارد در حال حاضر بیش از ۱۷ نفر از نوابغ برنامه نویسی کشور، تیم طراحی گرافیکی، واحد تولید محتوا، واحد پشتیبانی و پاسخگویی مشتریان مشغول به کار هستند. این پروژه بصورت کامل در بخش خصوصی راه اندازی و مدیریت خواهد شد و تمام تمرکزش را بر روی رفع هزینه های غیر ضروری کاریابی و کارمند یابی گذاشته است. یکی دیگر از ویژگی های اصلی این سامانه تفکر کلان و پوشش سراسری ارائه خدمات خود به کل کشور است.
مدیر عامل این سامانه از تلاش مستمر ۲ ساله خود و همکارانش برای عملیاتی نمودن این طرح صحبت کرد و معتقد است : ما برای رفع نیازهای تخصصی استخدام و کاریابی آمده ایم و قول می دهیم خدمات ارزنده و قابل تحسینی را عرضه نماییم.
این سامانه به نشانی www.karjob.com از چند روز آینده فعال خواهد شد.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۵

حتما بارها این جمله یا مشابه آن را در صحبت‌های روزمره در محل کار شنیدید که "طرف فقط پشت میزش نشسته و کارها رو به این یکی و آن یکی واگذار میکنه، خودش کار انجام نمیده و سود کارهای دیگران مستقیم تو جیبش میره!"؛ آیا شما هم با این طرز فکر موافقید؟ اگه چنین دیدگاهی دارید، لطفا این مطلب را تا انتها بخوانید و در آخر سعی کنید قضاوتی منصفانه داشته باشید! 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۶:۴۲

در بوانات آوازه اش پیچیده است نه تنها در ایران بلکه در جهان، همه می گویند یک روستایی چطور توانسته است این قدر مشهور شود؟ مگه چه کار کرده؟ مگه آن روستا چی داره که همه دوس دارن برن اونجا؟

عباس برزگر بدون شک یک کارآفرین موفق است. کارآفرینی که بدون داشتن تحصیلات دانشگاهی و سرمایه‌ی اولیه 200 هزار تومان کسب وکار خود را راه انداخته است.

وی چنین می گوید: چند سال پیش هیچ پولی نداشتم وضعیت مالی مناسبی نداشتم از صبح تا شب کارگری و بنایی و دست فروشی می‌کردم که بتونم خرج خانواده رو بدم و خیلی وقتا سنگ قبر می شستم و میوه هایی که خیرات می دادن رو جمع می کردم و به خونه می بردم. با خودم فکر میکردم پولدارها حق منو خوردن. گفت: منم به تلافی خط مینداختم روی ماشیناشون و...

بعد از کلی دوندگی و کارگری تونستم یه خونه جنوب شهر شیراز بخرم. روز به روز زندگی واسم غیرقابل تحمل تر می شد دیگه نمی تونستم شیراز زندگی کنم خونه ای که داشتم رو فروختم و برگشتم همین روستای خودم و 80 متر زمین خریدم، یه بقالی و یه طویله زدم در آمدم روز به روز بهتر می شد کم کم بقالی رو بزرگتر کردم و به سوپری تبدیل کردم. تا آن که یک شب اتفاق ویژه ای افتاد.

اما آن اتفاق ویژه چه بود؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۴ ، ۱۰:۴۹

نشست مدیریت استراتژیک با تلاش هاى فعالین انجمن علمى مدیریت بازرگانى دانشگاه بجنورد برگزار شد....

 

همایش مدیریت استراتژیک روز سه شنبه19/8/94با استقبال دانشجویان رشته مدیریت بازرگانى وعلاقمندان در خانه فرهنگ این دانشگاه برگزارگردید.

سخنرانى دکترمحمد شیخ زاده عضو هیئت علمى دانشگاه بجنورد با توصیه هایى پیرامون اندیشه, تفکر ولزوم رعایت استانداردها براى تدبیر امور اغازگردید واهمیت تدبیر قبل از عمل را روشن ساخت

دکترمحمد شیخ زاده مدیریت استراتژیک رااینگونه تعریف کرد:

مدیریت استرتژیک نیزمانند مدیریت یک هنر وعلم است,هنر وعلم تدوین,اجرا وارزیابى تصمیمات وظیفه اى چندگانه که سازمان راقادر مى سازد تا به اهداف خود برسد.

وى در ادامه افزود:هرفردوسازمان براى اینکه بتواند در محیطى پیچیده وپویا مانند جهان امروز به فعالیت هاى خود ادامه دهد بایستى درمرحله نخست هدف خود را مشخص نماید,زیرا ارزش هرانسان وسازمان به اندازه هدفى است که ان را دنبال میکند.

واین هدف است که به فعالیت هاى افراد وسازمان جهت ونیرو مى بخشد.پس ازتعیین هدف,راه ومسیر رسیدن  به هدف بایدازلحاظ امکانات وشرایط بررسى گردد.بنابراین مى توان گفت مسیر رسیدن به هدف در غالب استراتژى هاست.

دکتر شیخ زاده مدیریت استراتژیک را جز دروس اصلى رشته مدیریت بازرگانى معرفى نمودوتصریح کرد:

مدیریت استراتژیک بحٽى در سطح کل سازمان است وتفکیک سازمان به سطوح فردى وخرد در مدیریت استراتژیک بى معنى است.

شیخ زاده ویژگى هاى تفکر استرتژیک را:

1- نگرش نظام مند وسیستماتیک

2- تمرکز روى هدف ومقصد

3- توجه وکشف فرصت هاى هوشمندانه

4- تفکر پیوسته

5- استفاده بهینه وروشمند از فرضیه هاى خلاقانه براى تحقق اهداف سازمان دانست.

وى پس از معرفى دو دسته از عوامل داخلى وخارجى تاٽیر گذار برسازمان ازدوعنصرتهدید وفرصت عوامل داخلى که تحت تاٽیر وکنترل سازمان قرار دارند یادکرد.

اهمیت این دوعنصر بدین علت است که سازمان با شناخت فرصت ها,مزیت هاى رقابتى وشایستگى خودرا سنجیده وبا شناخت تهدیدها ,تلاش براى رفع موانع موفقیت در سازمان اغاز مى شود.

دکترشیخ زاده بیان داشت:استراتژى ها باعٽ مى شوند سازمان باطى مراحل تدریجى از حالت کنونى خود,پافراتر گذاشته وبه جایگاه مورد نظر دراینده دست یابد,یعنى در واقع استراتژى هاراه وروش تحقق مأموریت هاى سازمانى را تعیین مى کند.

وى در پایان سخنان خود متذکر شد;توجه به این نکته ضرورى است که سازمان ها با توجه به وضعیت وشرایط موجود خود,انواع استراتژى هاى تهاجمى,تدافعى,رقابتى و...را به کار می گیرند,ضمن اینکه استراتژى ها بر حسب سرعت پیش بینى شده وجذابیت هاانتخاب مى شوند.....

 

این همایش دوساعته,با اموزش مفاهیم ابتدایى مدیریت استراتژیک پایان یافت.....

گزارشگر:مریم کرامتی

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۰ آبان ۹۴ ، ۱۹:۰۰

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۶

Gestation

مرحله تکوین

مخاطره‌جو ایده‌ای فناورانه دارد که دارای بازار بالقوه مطلوبی است اما برای تجاری‌سازی آن، منابع و تجربه تجاری محدودی دارد.

Graduate

رشدیافتن / خارج شدن

یک مؤسسه کسب و کار که توسط یک مرکز رشد در یک دوره زمانی پرورش می‌یابند (اصطلاحاً سر از تخم بیرون می‌آورند) و ساختمان فیزیکی مرکز رشد را ترک می‌کنند یا پیوند رسمی‌شان را با مرکز رشد قطع می‌کنند. شرکت‌های رشدیافته یا خارج شده از مرکز رشد به طور موفقیت‌آمیزی به نقطه معیار مورد توافق رسیده‌اند و یا تأمین‌ مالی دیگری به دست آورده‌اند و یا به سازمان دیگری ادغام شده‌اند. 

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۵:۰۳


از "فرانک لوید رایت" معمار بزرگ پرسیدند:

از میان کارهای بزرگی که کردی کدام یک رو دوست داری؟

قبل از اینکه پاسخ وی را بخوانید خودتان به این سوال پاسخ دهید!  از کدام موفقیت تان در زندگی بیشترین لذت را بردید؟

کمی تامل کنید زود به سراغ پاسخ وی نروید!

 

 

 

 

گفت: کار بعدی رو،

درس برای من و شما ؛

همیشه به هدفی عظیم تر فکر کنید...

زیرا زندگی یک مقصد نیست، بلکه سفر است و سفری ست که جریان دارد

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۵۰

ما به سکوت و خلوت نیازمندیم. بسیار نیازمندیم. سکوت و خلوت برای ما واجب است، حتی از نان شب واجب تر! چرا؟ واقعا چرا؟ این سوال را در ذهن نگاه دارید.

 

حالا یک نکته دیگر! بارها شنیده ایم که ثواب یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت بالاتر است. یک بار دیگر این جمله را بخوانید! متوسط عمر من و شما حدود هفتاد سال است. یعنی اگر یک ساعت تفکر انجام دهیم، از ابتدای تولد تا لحظه مرگ در عبادت خواهیم بود. براستی چرا این مقدار تفکر اهمیت دارد؟

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۴ ، ۱۴:۴۲

این روزها تب و تاب راه اندازی کسب و کارهای شخصی بد جوری بالا گرفته، هر کسی که در یک ارگان دولتی یا خصوصی مشغول به کاره و به اصطلاح حقوق کارمندی میگیره، وقتی به اواسط برج نزدیک میشه و میبینه نه تنها پس اندازی نداره، بلکه باید تا آخر ماه برای هزینه های روزمره دو دو تا چهار تا بکنه و از تفریحات و خوشی های احتمالی که میتونسته داشته باشه کاملا محرومه، اولین جرقه ای که به ذهنش میرسه اینه که دیگه باید برای خودم کار کنم و به اصطلاح آقای خودم باشم!

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۳۲

بسمه تعالی

یکی از تعاریف استراتژی تعیین خط مشی می باشد پس یک مدیر بازاریابی باید مهارت خود را در این زمینه بالا برده تا بتواند استراتژی مناسب واحد خود را برگزیند . در همین راستا انجمن علمی مدیریت بازرگانی بر این شد تا در این زمینه گام بر دارد و در اولین قدم تصمیم به برگزاری نشستی در این مورد با سخنرانی دکتر محمد شیخ زاده استادیار رشته ی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد کرده است . از شما دانشجویان و علاقمندان دعوت بعمل می آید برای آشنایی بیشتر با مدیریت استراتژیک و دیگر زوایای آن در این نشست دوستانه و صمیمی در روز سه شنبه 20 / 8 / 94 ساعت 9:30 الی 11:30 در سالن اجتماعات خانه  دانشگاه بجنورد شرکت کنید .

یاعلی


۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۷ آبان ۹۴ ، ۲۲:۰۹

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۸:۰۴


ﻣﺮﺩﯼ ﻗﻮﯼ ﻫﯿﮑﻞ ﺩﺭ ﭼﻮﺏ ﺑﺮﯼ ﺍﺳﺘﺨﺪﺍﻡ ﺷﺪ ﻭ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﮔﺮﻓﺖ ﺧﻮﺏ ﮐﺎﺭ ﮐﻨﺪ .

ﺭﻭﺯ ﺍﻭﻝ ۱۸ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﺮﯾﺪ، ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺶ ﺑﻪ ﺍﻭ ﺗﺒﺮﯾﮏ ﮔﻔﺖ ﻭ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺩﺍﻣﻪ ﮐﺎﺭ ﺗﺸﻮﯾﻖ ﮐﺮﺩ .

ﺭﻭﺯ ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﺍﻧﮕﯿﺰﻩ ﺑﯿﺸﺘﺮﯼ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩ، ﻭﻟﯽ ۱۵ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﺮﯾﺪ .

ﺭﻭﺯ ﺳﻮﻡ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﮐﺎﺭ ﮐﺮﺩ، ﺍﻣﺎ ﻓﻘﻂ ۱۰ ﺩﺭﺧﺖ ﺑﺮﯾﺪ . ﺑﻪ ﻧﻈﺮﺵ ﺁﻣﺪ ﮐﻪ ﺿﻌﯿﻒ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ .

ﭘﯿﺶ ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺶ ﺭﻓﺖ، ﻋﺬﺭ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻭ ﮔﻔﺖ : ﻧﻤﯿﺪﺍﻧﻢ ﭼﺮﺍ ﻫﺮ ﭼﻪ ﺑﯿﺸﺘﺮ ﺗﻼﺵ ﻣﻦ ﮐﻨﻢ،

ﺩﺭﺧﺖ ﮐﻤﺘﺮﯼ ﻣﯽ ﺑﺮﻡ !

ﮐﺎﺭﻓﺮﻣﺎﯾﺶ ﭘﺮﺳﯿﺪ : ﺁﺧﺮﯾﻦ ﺑﺎﺭ ﮐﯽ ﺗﺒﺮﺕ ﺭﺍ ﺗﯿﺰ ﮐﺮﺩﯼ؟

ﺍﻭ ﮔﻔﺖ : ﺑﺮﺍﯼ ﺍﯾﻦ ﮐﺎﺭ ﻭﻗﺖ ﻧﺪﺍﺷﺘﻢ، ﺗﻤﺎﻡ ﻣﺪﺕ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺩﺭﺧﺘﺎﻥ ﺑﻮﺩﻡ !

ﺭﺍﺯ ﻣﻮﻓﻘﻴﺖ ﺩﺭ ﺯﻧﺪﮔﻲ ﻫﻤﻴﻦ ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎﻱ ﻇﺮﻳﻒ ﺍﺳﺖ، انتخاب ها و اندیشه و ابزارهای شما ﺑﺎﻳﺪ "تیز" شوند

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۵

در این سلسه یادداشت ها با نگاهی به کتاب DNA نوآور نوشته پروفسور کریستنسن و همکاران(2011) از دانشگاه هاروارد که خوشبختانه توسط دکتر پریزادی ترجمه و بوسیله رسا چاپ شده نکات جالبی و غیرمنتظره ای از نوآوری استراتژیک می خوانیم.

میزان پولی که برای تحقیق و توسعه هزینه می کنید هیچ ربطی به نوآوری ندارد، اپل در سالیانی رشد کرد و از طریق مکینتاش پا گرفت که میزان مخارج تحقیق و توسعه شرکتی مانند آی بی ام، 100 برابر اپل بود. نوآوری ربطی به پول ندارد، به افرادی که در اختیار دارید و چگونگی هدایت این افراد بستگی دارد. «استیو جابز در مصاحبه با مجله فورچون 1998»

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۵ آبان ۹۴ ، ۱۷:۲۸

 

ﻗﻠﻤﯽ ﺍﺯ ﻗﻠﻤﺪﺍﻥ ﻗﺎﺿﯽ ﺍﻓﺘﺎﺩ

ﺷﺨﺼﯽ ﮐﻪ ﺁﻧﺠﺎ ﺣﻀﻮﺭ ﺩﺍﺷﺖ ﮔﻔﺖ :

ﺟﻨﺎﺏ ﻗﺎﺿﯽ ﮐﻠﻨﮓ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺩﺍﺭﯾﺪ

ﻗﺎﺿﯽ ﺧﺸﻤﮕﯿﻦ ﭘﺎﺳﺦ ﺩﺍﺩ :

ﻣﺮﺩﮎ ﺍﯾﻦ ﻗﻠﻢ ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﮐﻠﻨﮓ

ﺗﻮ ﻫﻨﻮﺯ ﮐﻠﻨﮓ ﻭ ﻗﻠﻢ ﺭﺍ

ﺍﺯ ﻫﻢ ﺑﺎﺯ ﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ؟!

ﻣﺮﺩ ﮔﻔﺖ :

ﻫﺮ ﭼﻪ ﻫﺴﺖ ﺑﺎﺷﺪ ،

ﺗﻮ ﺧﺎﻧﻪ ی ﻣﺮﺍ

ﺑﺎ ﺁﻥ ﻭﯾﺮﺍﻥ ﮐﺮﺩﯼ ..

 

عبید زاکانی

 

یک تصمیم استراتژیک اشتباه یا جاری سازی ضعیف استراتژی می تواند حیات یک سازمان یا کشور را به خطر اندازد پس استراتژیست ها باید مواظب کلنگ ببخشید قلم خود باشند

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۲ آبان ۹۴ ، ۱۷:۵۳