انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اقتصاد و آینده کسب و کار از ربان گل پور

چهارشنبه, ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۹:۱۹ ب.ظ
امسال به صورت مجدد با امید به فضل الهی می خواهیم مجددا رادیو مدیران رو راه اندازی کنیم تصمیم گرفتیم تا به سراغ مدیران موفق و کارآفرینان برتر بریم  و نظر اون هارو درباره ی مسائل و اتفاقات روز دنیای کسب و کار و فضای مدیریت نوین جویا بشیم . چون گاهی اوقات هم بحث ما با اون ها طولانی تر از حوصله ی یک مقاله ی جمع و جور و کوتاه می شه برای همین بخشی از اون مصاحبه و گپ و گفت رو به صورت متنی برای شما می نویسیم و شما می تونید فایل صوتی کامل اون رو گوش کنید .  فایل های صوتی به صورت پادکست هایی در باشگاه مدیران موفق در دسترس شما قرار می گیرند .
عرض خسته نباشید خدمت شما مخاطبین محترم باشگاه مدیران موفق . سلام نام زیبای خداست تقدیم به یکایک شما عزیزان  .
امروز در گیر دار کارها و قرار های روز مره و هفتگی و پشت همه ی اتفاقات کلیشه ای زندگی یک اتفاق بسیار خوب و جالب افتاد . فرصتی دست داد تا چند دقیقه رو در کنار جناب آقای سینا گلپور دکترای مدیریت با گرایش بازاریابی و فروش حضور داشته باشیم و از تجربیات ایشون در خلال سال ها فعالیت در حوزه ی بازار یابی و فروش استفاده کنیم . جناب گلپور عزیز من به شما سلام و وقت بخیر عرض می کنم و تشکر می کنم که وقتتون رو امروز در اختیار ما قرار دادید و از شما خواهش می کنمتا چند لحظه ای با مخاطبین ما سلام و احول پرسی داشته باشید و خودتون رو برای ما معرفی کنید

با سلام خدمت شما جناب فکور عزیز من هم به نوبه ی خودم سلامی عرض می کنم خدمت تمامی مدیران موفق باشگاه مدیران موفق و امیدوارم که این دقایقی که به من افتخار دادید که در خدمت شما باشم بتونه به نوبه ی خودم ازین حقیر مطالبی عرض بکنم که هم کارایی لازم برای دوستان رو داشته باشه و هم اینکه بتونم در خدمت جناب عالی هم باشم .

بسیار عالی از لطف و بزرگواری شما سپاسگزاری می کنم و ممنون از امروز که یه اتفاق خوب و جالب برای مخاطبین ما هم افتاد

من هم ممنونم از شما که این فرصت رو در اختیار من قرار دادید

خب جناب گلپور عزیز حال و هوای اقتصادی این روز های کشور رو چطور می بینید ؟

حال و هوای اقتصادی این روز های کشور مثل آب و هوای این ایام فروردینه همچنان ابری و بارانی اما با توجه به اینکه دولت عزیز ما با شعار تدبیر و امید سال جدید و گذشته رو شروع کردند قطعا ما هم به تدبیر دوستان اعتماد داریم و با امید امسال رو شروع می کنیم اما مواردی برای ذکر دارم که در حین سوالات شما خدمت دوستان عرض می کنم .

ایام ایام خوبی است اما هوای اقتصاد کشور ما بحرانیست . و زمانی که ما با بحران اقتصادی مواجه می شیم با تولید زیاد با قدرت خرید کم با ورشکستگی بنگاه های اقتصادی و دوری بازار سرمایه از بازار اقتصاد مواجه می شیم . خب حالا ما چه رویکردی برای آینده داریم و چگونه باید برنامه ریزی بکنیم برای آینده ؟ این جای تحلیل و صحبت بیشتر داره که من در ادامه خدمت دوستان عرض خواهم کرد .

بسیار عالی در پاسخ به سوال اول ما به نکته ای اشاره کردید که می خواهم همون رو مقدمه ای بکنم برای سوال دوم . شما اشاره کردید به اعتمادی که مردم به دولت تدبیر و امید دارند و همونطور که امسال رو رهبری نظام سال همدلی همزبانی دولت و ملت نام گذاری کردند و با توجه به بحران بی سالبقه ای که سال گذشته کشور از جهت اقتصادی با اون مواجه بود شما فضای کسب و کاری رو چطور می بینید ؟ چطور میشه با همدلی و همراهی دولت و ملت از پس مشکلات بازار یابی و برندینگ و فروش بر بیایم و در کل مسائل تخصصی مدیریت رو پشت سر بگذاریم ؟

قطعا تنها راه و تنها کلیدی که به دست اقتصاد دانان ما و به دست صاحبان بنگاه ها خرد و کلان هست درواقع همون کلیدیست که مقام معظم رهبری در شروع امسال فرمودند و اون هم همدلی و همزبانی دولت و ملت در این راه کلان و راه سخت است . خب جناب آقای فکور شما این رو می دونید که ما اقتصاد خیلی پویایی نداریم وباید با این واقعیت روبرو بشیم که از اداره های ما و خیلی از بنگاه های کوچک و بزرگ ما دچار مشکل شدند و دچار بحرا ن اقتصادی شدند . قطعا یکی از راهکار هایی که در واقع ما می تونیم برای اینده برنامه ریزی بهتری داشته باشیم مطالعه و اطلاع و آگاهی از شرایط کنونی است که ما در آن هستیم و یکی از بزرگترین معضلاتی که من در مشاوره های خودم و برخورد با سایر شرکت ها با سایر ارگان ها و خیلی از مدیران کشور میبینم اینه که خیلی ما ویژنری نگاه نمی کنیم به اینده نگاه نمی کنیم و امروزمون رو هم ازش خبر نداریم . و وقتی که از شرایط امروز خودمون خبر نداشته باشیم قطعا برای آینده خودمون هم برنامه ریزی نمی تونیم داشته باشیم . باید امروز خودمون رو بفهمیم وتحلیل و آنالیز های لازم از امروز و شرایط امروز کشور مون و بیزنس خودمون داشته باشیم با اطلاعات با برنامه ریزی برای آینده می تونیم گام های بهتری رو برداریم . در هر حال این صحبتی که جناب آقای فکور عرض کردم خیلی صحبت کلی است ما اگر بخواهیم خیلی جزیی و جزیی نگری داشته باشیم در رابطه با مباحث که امروز باهاش درگیریم من  سطح توان اجرایی خیلی از بنگاه ها رو ضعیف می بینم به دلیل اینکه ما یک ایراد خیلی بزرگ که در سازمان ها دارین اینه که ما کارمون را اول شروع می کنیم و بعد می خواهیم فکر کنیم چطور از پس چالش ها و معضلات کار بر بیاییم .

امروز هم متاسفانه با توجه به اینکه با بحران اقتصادی روبرو هستیم همین عامل هم باعث شده که ما خیلی توی بیزنس های خودمونتونیم موفق باشیم و وقتی که ما تو بیزنس خودمون نتونیم موفق باشیم با ورشکستگی مواجه می شیم . با کاهش تولید روبرو می شیم و با قدرت خرید کمتر مردم روبرو می شیم و خود همین عامل بسیار بزرگی خواهد بود برای اینکه ما رو به سراشیبی ببره . حالا من فکر می کنم که اگر ما بخواهیم به سمت آینده حرکت بکنیم قطعا بایدعلم خودمون و قطعا باید برنامه ریزی های خودمون و قطعا باید آینده نگری خودمون رو یه مقدار توش تغییر ایجاد کنیم . و فکر می کنم که سوالات بعدی بتونه جزیی تر به قضیه نگاه بکنه و منم جزیی تر در خدمت شما و دوستانتون باشم .   

بسیار عالی . اشاره کردید که اگر بخواهیم شرایط حال حاضر رو بررسی کنیم و به یک آینده خوب دست پیدا کنیم باید علم و دانش خودمون رو افزایش بدیم و نگرش خودمون رو تغییر بدیم . صحبت از نگرش شد شاید اگر بخوام به عنوان یک سوال مطرح کنم یکی از مشکلاتی که امروز بنگاه های اقتصادی با اون درگیر هستند اینه که دنبال فعالیت هایی هستند که اثر بخشی زودی براشون داشته باشه دنبال سود روزانه هستند دنبال برنامه ریزی برای بهبود و ارتقا شرایط جامعه نیستن . بیشتر بنگاه های اقتصادی که امروز با هدف توسعه کسب و کارشون به فضای کسب و کاری وارد می شن دنبال این هستن که یه کسب و کاری رو راه اندازی بکنن و در آینده بسیار نزدیک از اون سود آوری داشته باشن و کسب منفعت بکنندو هیچ وقت شاید هیچ کس به این فکر نکنه که در آینده سودی به محیط زیست خودش برسونه به جامعه فرهنگی خودش خدمتی بکنه . و از این قبیل اهداف رو شاید امروز تو کسب و کار ها کمتر ببینیم این رو چطوربررسی می کنید دیدگاه شما در رابطه با این مشکل و معضل چی هست ؟

البته جناب فکور من با مطلب شما در این بازه زمانی موافق نیستم . به دلیل اینکه ما چاره ای جز این نداریم . وقتی که شما تناسبی در نرخ ازر ندارید در مملکت خودتوتن وقتی که در فضای بازرگانی خیلی تغییر و تحولات خاصی رو دنبال نمی کنید  وقتی که آگاهی زیادی رو از بازار بین المللی و بازار های جهانی ندارید مجبورید رو به کسب و کار های زود بازده بیارید اما همین کسب و کار های کوچک زود بازده هم برای ما الان جای سواله . اینکه ما چه کاری رو شروع می کنیم و چه هدفی رو دنبال می کنیم چه پوزیشنی رو دنبال می کنیم و با چه کسانی مشورت می کنیم . و اینکه اساس چه بیزنسی که آیا در تخصص ماهست یا نیست ...

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی