انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۱۰ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

                           انیمیشن استخدام 

نام: استخدام – The Employment
سال تولید: ۲۰۰۸
کارگردان: Santiago Grasso
شرکت تولید کننده: Opusbou
کشور تولید کننده: آرژانتین
زمان: ۷ دقیقه
زبان: صامت
کیفیت: عالی و متوسط
فرمت: MKV و ۳gp

دانلود MKV                      دانلود 3GP

۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۱۰:۰۰


 معرفی نرم افزار SPSS

IBM SPSS Statistics نرم‌افزار رایانه‌ای است که برای تحلیل‌های آماری به کار می‌رود. SPSS مخفف عبارت Sciences Statistical Package for the Socia l  به معنی بسته ی آماری برای علوم اجتماعی می باشد. پس از خریداری شدن شرکت سازنده این نرم افزار توسط IBM در 28 جولای 2009 این نرم افزار با نام PASW که مخفف Predictive Analytics SoftWare است منتشر شد. اما در نسخه  19 دوباره نام SPSS Statistics را اختیار کرد.
۱ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۵۳

نتیجه گیری بر اساس چند آزمایش جالب 

قورباغه هایی که زنده زنده آب پز شدند: چند قورباغه را در ظرفی پر از آب جوش انداختند، آنها خیلی سریع از آب جوش به بیرون پریدند و خودشان را نجات دادند. وقتی همین قورباغه ها را در ظرف آب سرد قرار دادند و آرام آرام آب را به جوش رساندند همه آنها در آب جوش کشته شدند چون نتوانستند عکس العملی به همان سرعت نشان دهند.

 

نتیجهما می توانیم تغییرات ناگهانی را بفهمیم و متقابلآ عکس العمل نشان دهیم اما وقتی این تغییرات در دراز مدت انجام می شوند وقتی متوجه می شویم که دیگر خیلی دیر است. یادمان باشد، نه عادت های بد یک شبه وجود کسی را فرا می گیرد و نه کسی یک شبه فرد دیگری می شود، همه چیز پله پله انجام می شود. مهم این است که گرم شدن آب را احساس کنید.

          ادامه دارد ......                                                                                                  منبع مدیرآنلاین 

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۳۹

                                               اصطلاحات بازرگانی 


ارزش کالای صادراتی در گمرک

هر کالایی که به عنوان صادرات به گمرک اظهار می شود صرف نظر از قیمتی که طبق قرارداد برای آن تعیین شده به طور کلی فارغ از ارزش کالا در خارج دارای قیمتی است که قبلا توسط مرجع رسمی دولتی تعیین شده و به صورت فهرست قیمت های صادراتی در اختیار گمرک, بانک و سایر سازمان ها قرار می گیرد.

بنابراین صادر کنندگان به این قیمت ها دسترسی دارند و الزاما اظهارنامه های صادراتی نیز باید با همین ارزش ها تقویم شود. نحوه قیمت گذاری کالاهای صادراتی و الزام کلیه صادرکنندگان به رعایت آن برای این است که اولا صادرکننده اگر مجاز به اظهار قیمت کالایی که صادر می کند به دلخواه باشد، قطعا برای یک نوع کالا قیمت های مختلف به گمرک اظهار می شود و به این ترتیب چنانچه قرار بر اخذ تعهد ارزی یا اخذ مالیات یا حتی تهیه آمار بازرگانی باشد، هیچ کدام از این منظورها درست برآورده نخواهد شد.

ارزش کالای ورودی در گمرک(ارزش گمرکی)

ارزش کالای ورودی در گمرک در همه موارد عبارت است از بهای سیف CIF (بهای خرید کالا در مبدا به اضافه هزینه بیمه و حمل و نقل و باربندی) و کلیه هزینه های مربوط به افتتاح اعتبار یا واریز بروات و همچنین حق استفاده از امتیاز نقشه, مدل و علامت گذاری بازرگانی و سایر حقوق مشابه مربوط به کالا و سایر هزینه هایی که به آن کالا تا ورود به اولین دفتر گمرکی تعلق می گیرد که از روی سیاهه خرید یا سایر اسناد تسلیمی صاحب کالا تعیین و براساس نرخ ارز و برابری های اعلام شده از طرف بانک مرکزی ایران در روز تسلیم اظهار نامه خواهد بود.

       ادامه دارد .......                                                                                                     منبع مدیرآنلاین
  



۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۳۲

تغییر در استراتژی های رفتار با مشتری در زمان بحران

شرایط فوق العاده کنونی که در نتیجه بحران اقتصادی موجود به وجود آمده است قوانین مدیریت شرکت ها را تغییر داده است روش ه ایی که در مورد رکوردهای اقتصاد قبلی استفاده می شد برای بحران اخیر که گستردگی و احتمالا دوام بیشتری دارد چدان مفید نیست امروزه شرکت ها با فرصتی استثنایی برای سنجش مجدد روشهای کسب وکار قدیمی و اجیاد تغییرات در آنها روبرو هستید . این تغییرات برای بقا در شرایط بحران و بازشکوفایی پس از بحران به آنها کمک می کند ....

برای دانلود فایل کلیک کنید .                                                                                                                              منبع سایت مدیرآنلاین
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۸

عکس های بازدید علمی در سال تحصیلی 92-93


بازدید علمیبازدید علمی

بازدید علمیبازدید علمی

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۳ ، ۰۹:۲۱


گروه مدیریت بازرگانی

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۳ ، ۱۱:۳۴

مدیرت بازاریابی در بانک ها و بازاریابی خدمات بانکی
سید حمیدرضا کسبی

چکیده: واژه ی بازاریابی را امروزه مقدم بر تبلیغات می دانند، بر این اساس بازاریابی عبارت است از: شناخت طرف های معاملاتی و احراز معرفت کامل بر اوضاع و احوال و شرایط حاکم بر آنان و جلب توجه و اعتماد و ایجاد انگیزه برای معامله با بانک در آنان از طریق توسل به شیوه های تبلیغاتی مناسب، متین و در شان سیستم بانکی. بازاریابی از ابزارهایی است که می تواند رشد درآمدهای بانک را افزایش دهد. بنا به گفته ی مدیران بزرگ بانکهای معروف دنیا فقط 5 درصد از مشتریان بیش از 85 درصد سودآوری بانک ها را تشکیل می دهند. فرآیند بازاریابی نوین با شناسایی و سنجش نیازها و خواسته های برآورده نشده مشتریان آغاز شده و پس از انتخاب بازاریابی خدمات با در نظر گرفتن مشتریان تنظیم می شو. نظام بانکی کشور نیازمند تحول در حوزه ی بازاریابی است، اما تحولی که مبتنی بر گردش رقابتی، انگیزش لازم، دانش روز و رویکرد و رفتار حرفه ای باشد. چیزی که برای مشتریان ارزش تعیین کننده و نهایی را دارد توانایی بانک در ارائه سرویس مورد نظرشان است از این رو بانک ها برای کارآمد شدن نیازمند به دست آوردن اطلاعات کافی از مشتری، درک علائق و خواسته ها و توسعه روابط با او هستند.

۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۱:۲۴

ارتباط تحولات سازمانی و انگیزه کارکنان
محمد علی منصوری

*چکیده: امروزه در عصر ارتباطات و انفجار اطلاعات، ادارات و سازمانهای کارآمد، نیاز به بهبود، توسعه و گسترش عملیات اجرایی دارند و تغییر و تحولات سریع محیطی، مدیریت تحول و بهبود را در موقعیت های مختلف اجتناب ناپذیر کرده است. در این مقاله به بررسی تاریخچه ، انگیزه های تحول اداری در ایران ، عمده مشکلات جاری در تحول اداری ، زمینه های بنیادی مدیریت تحول و اهم سیاستهای اجرائی اصلاح نظام استخدامی اشاره شده است همچنین به بررسی و مطالعه چالش های موجود در مدیریت تحول و منابع انسانی شرکت ایران خودرو پرداخته شده است.

*کلید واژه : مدیریت تحول ، تحول اداری ، مدیریت منابع انسانی ، رضایت شغلی

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۱:۲۰

مقدمه:

مدیریت بازرگانی که سرآغاز آن از فرانسه و دانشگاه ESCP Europe شروع گشته و به بحث پیرامون چگونگی کنترل سود، سرمایه، هزینه و استفادهٔ بهینه از امکانات موجود می‌پردازد. این گرایش از قدیمی ترین گرایش‌های مدیریت است که کار خود را در سال ۱۳۳۳ به موجب عقد قرارداد بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی به منظور تربیت مدیران برای اداره سازمانهای دولتی و خصوصی، در دانشکده حقوق دانشگاه تهران با همکاری گروهی از اساتید آمریکایی آغاز کرد، سپس این رشته در مقاطع و گرایش‌های مختلف و در دانشگاههای گوناگون کشور گسترش یافته و همینک در غالب دانشگاههای دولتی، آزاد و پیام نور ارائه می‌گردد مدیریت بازرگانی از مهمترین بخش های مدیریت شرکت های تجاری است زمانی یک شرکت می تواند بین خود ، مشتریان و خریدارانش ارتباط تجاری خوبی برقرار کند که یک مدیر بازرگانی موفق داشته باشد . فردی که مدیریت بازرگانی یک بنگاه اقتصادی را به عهده می گیرد در جذب مشتریان و عرضه و معرفی صحیح و اصول محصول یا خدمات یک شرکت تلاش می کند و به طور طبیعی مدیر بازرگانی فردی است که نقش اساسی در سود و زیان شرکتها دارد . دوره کارشناسی مدیریت بازرگانی یکی از دوره های تحصیلی آموزش عالی است و هدف از تشکیل این دوره آموزش نیروی انسانی متخصص مورد نیاز سازمانها، اداره ها، موسسه ها و شرکتهای دولتی و خصوصی در زمینه بازرگانی با وظایف و هدفهای گوناگون در سطوح کارشناسی می باشد.

۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۴ آذر ۹۳ ، ۱۱:۰۷