انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

معرفی پیتر دراکر

دوشنبه, ۱ دی ۱۳۹۳، ۰۹:۴۷ ق.ظ


peter

پیتر دراکر ( Peter Drucker )

 پیتر دراکر در سال 1909 در وین متولد شد و تحصیلات مقدماتی خود را در انجا و لندن پایان داد . درجه دکترای خود را در حالی که به عنوان خبرنگار یک روزنامه در فرانکفورت آلمان و  سپس به عنوان کارشناس اقتصادی در یک بانک بین المللی در لندن کار می کرد در رشته حقوق عمومی و بین الملل دریافت کرد . در سن 29 سالگی در سال 1937 به آمریکا  مهاجرت کرد .

 پیتر دراکر نویسنده ، مدرس و مشاور تخصصی در زمینه استراتژی و سیاست است . او به خیلی از سازمان های بزرگ دنیا و هم چنین سازمان های غیر انتفاعی ، شرکت های کوچک  و کارآفرین و سازمان های دولتی امریکا مشاوره داده است .

 پیتر دراکر 35 کتاب نوشته است که بیش از 20 زبان ترجمه شده اند . 16 کتاب او در زمینه جامعه ، اقتصاد و سیاست است . 15 کتاب در مورد مدیریت است دو تا از کتاب ها  رمان است . او هم چنین یک از نویسندگان کتابی در مورد نقاشی ژاپنی است . پیتر دراکر نویسنده تعداد زیادی مقاله در مجلات و ژورنالهای مختلف است . او یکی از اعضای هیئت  تحریریه وال استریت ژورنال است . او چهار سری فیلم آموزشی بر اساس کتاب های مدیریتی خود ساخته است . آخرین کتاب او با عنوان Managing in the Next society در  سال 2002 منتشر شد .

 دراکر تدریس خود را به عنوان استاد سیاست و فلسفه در کالج بنینگتون آغاز کرد . او بیش از بیست سال استاد مدیریت در دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه نیویورک بود. پیتر  دراکر دریافت کننده تعداد زیادی جایزه و درجات افتخاری است . از سال 1971 استاد علوم اجتماعی در دانشگاه کلرمونت بوده است . دانشکده مدیریت این دانشگاه بعد از پیتر  دراکر در سال 1987 ایجاده شده است . پیتر دراکر در آمریکا و دیگر کشورها به عنوان متفکر ، نویسنده و سخنران اثز گذار بر سازمان های معاصر شناخته شده است . در سال  1997 ، روی جلد مجله BusinessWeek او را ماندگارترین متفکر مدیریت زمان ما نامید .

  آقای دراکر چندین دکترای افتخاری از دانشگاه های سراسر جهان دریافت کرده است . او رئیس افتخاری موسسه رهبر به رهبر ( leader to leader institute ) است . در نهم جولای 2002 او مدال پرزیدنتی آزادی را از جورج دبیلو بوش دریافت کرد . یک سری مستند درباره زندگی و کار او ده بار در شبکه CNBC از 24 دسامبر 2002 تا 3 ژانویه 2003  پخش شد .

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۳/۱۰/۰۱

نظرات  (۱)

اگه براتون امکانش هست شخصیت های بیشتری معرفی کنید
پاسخ:
اگر شما هم داستان یا مطلبی دارین به ایمیل انجمن بفرستید . ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی