بابانئول در بازاریابی ؟؟!!!
يكشنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۷:۵۸ ب.ظ
۶ درس بازاریابی از بابانوئل !
بابانوئل زحمت کش و قابل اطمینان است.
درس بازاریابی : کسب و کار شما چقدر قابل اطمینان است؟ آیا شما مشتریانتان را نا امید میکنید؟ همانند کودکانی که صبح کریسمس مشتاقانه به طرف درخت کریسمس میدوند, مشتریان هم توقع و انتظار هایی از کسب و کار ما دارند و کار ما برآورده کردن انتظارات آنهاست یا از دست دادن آنها. زحمت کش بودن و قابل اطمینان بودن برند قدرتمندی ناخواسته برای شما خواهند ساخت و مردم از شرکتی خرید میکنند که به آن اعتماد میکنند.
بابانوئل شگفت زده و شادمان میکند.
درس بازاریابی : آیا میتوانید همه این تعاریف را برای برند تان نیز تعریف کنید؟ آیا کسب و کار شما یک لبخند بلند مدت و یک فکر شاد در ذهن مشتری دارد؟ آیا مشتریانتان را شگفت زده میکنید؟ اگر نه, رقبایتان را شناسایی کنید ,آنها را تجزیه تحلیل کنید, صنعتی که در آن فعالیت میکنید را بهتر بشناسید. با مردم حرف بزنید و بفهمید چرا دیگر شرکت ها و رقبا مشتریانشان را نا امید میکنند؟ و شما آن کار را انجام ندهید. مشتری ها عاشق غافلگیر شدن هستند, چطور میتوانید با محصولتان آنها را شگفت زده کنید؟
بابانوئل تشویقمان میکند بنویسیم.
درس بازاریابی : فرض کنید مشتریانمان آنقدر با ما راحت بودند که لیست آرزوهایشان را برایمان می فرستادند؟ فکر نمیکنید اینکار باعث میشد آنها را بهتر بفهمیم و بتوانیم محصولاتی تولید کنیم که میخواهند بخرند؟ چه کاری میتوانید انجام دهید که مشتریانتان با شما زیاد در تماس باشند؟ سعی کنید ارتباطتان را با مشتریانتان حفظ کنید, همیشه از کارهایتان بازخورد بگیرید, نظرشان را بپرسید تا روز به روز محصولات و خدمات مناسب تری به مشتری ها بدهید.
بابانوئل کارهای خوب را دوست دارد.
درس بازاریابی : کسب و کارها میتواند برند شان را بر اساس پاداش های که به رفتار های “خوب” میدهند ساخته شوند. آیا مشتری بیش از معمول خرید میکند؟ پاداشی به آنها بدهید – تخفیف- یا یک اشانتیون که همیشه در خاطرش بماند. اینکه به مشتری نشان دهید رفتار آنها نسب به شرکت شما را در نظر دارید و به رفتار “خوب” پاداش میدهید باعث میشود مشتری هربار بیشتر کارهای “خوب” انجام دهد که پاداش بیشتری بخواهد بگیرد –مادی یا معنوی-.
بابانوئل پری ها و گوزن هایی دارد که کمکش میکنند.
درس بازاریابی : اگر وقت کافی ندارید کسب و کارتان را به سطحی که میخواهید برسانید, مشتریان را شگفت زده کنید , بازاریابی کنید یا … وقتشه که تیم کاری همانند تیم کاری بابانوئل دست و پا کنید. هیچ امپراطوریی توسط یک نفر بوجود نیامده.
بابانوئل یه جورایی خاص است.
درس بازاریابی : نگاهی به کسب و کارتان بیاندازید: چه چیزی کسب و کارتان را متمایز میکند از دیگر کسب و کار ها ؟ آیا تصویر اختصاصی دارید؟ یونیفرم سمبلیک خودتان را دارید؟ تکه کلامی دارید که هرجا نوشته شده باشید مشتری بداند شما آنجا حضور داشتید؟
مزیت کسب و کار تان را پیدا کنید و کاری بزرگ و چشمگیر انجام دهید که به مشتریان نشان دهید شما از رقبایتان بهترید, یا حداقل فرق میکنید.<
۹۴/۰۲/۲۰