انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

 

۱ چطوری کد بنویسید.

اگه شما یه شرکت تکنولوژی راه اندازی میکنید. این احتمال وجود داره که شما بخواهید یک نرم افزار بسازید. هیچ وقت لازم نیست که خود شما مستقیماً کد بنویسید یا با بانک اطلاعاتی کار کنید اما خیلی وقت ها شرایطی پیش میاد که شما باید خیلی سریع اون رو رفع کنید. و احتمال داره که برنامه نویس های شما در اون زمان درگیر رفع مشکلات دیگه ای باشن. برای همین بد نیست که کمی MySQL یاد بگیرید. ( البته سعی کنید که چیزی رو خراب نکنید).

خیلی وقت ها هم لازم هست که یک صفحه ساده رو طراحی کنید. ولی امکان داره دوباره تیم برنامه نویسی شما درگیر پروژه خاصی باشه. برای همین بد نیست که با فتوشاپ آشنا بشید و کمی از HTML یادبگیرید. اصلاً لازم نیست که کلاس PHP برید ولی باید بتونید در حد کم متوجه بشید که داره توی کد چه اتفاقی می افته. جدای اینکه این سطح از دانش به شما کمک می کنه کارهای کوچیک رو خودتون انجام بدید به شما کمک می کنه که خیلی بهتر محصول خودتون رو بشناسید. البته شناخت محدودیت های تکنولوژی که شما از اون ها استفاده می کنید هم به شناخت شما از کسب و کارتون کمک زیادی می کنه.

 

۲چطوری بفروشید.

اگه کلاس مذاکره رو گذروندید و با استراتژی فروش آشنا هستید احتمالاً با مشتری ها تماس میگیرید برای اون ها ایمیل ارسال می کنید محصول رو به مشتری معرفی می کنید و در نهایت از چپ و راست برگشت می خورید. شما باید بدونید که چطوری پول دربیارید و به زودی این رو یادخواهید گرفت. فروش، شما رو به مشتری نزدیک می کنه و به شما کمک می کنه که مدل تجاری خودتون رو با توجه به نیاز بازار تغییر بدید. بهترین راه برای یادگرفتن فروش این هست که تلفن رو بردارید و با یکی از مشتری ها تماس بگیرید اگه هنوز محصول ندارید یک محصول دیگه رو بفروشید. موفقیت ها و شکست های شما در این تماس ها به شما اطلاعات فوق العاده ای میده درباره ی اینکه چطوری محصولتون رو معرفی کنید.

 

۳ چطوری استخدام کنید.

یادگرفتن اینکه چطوری یک نیروی کار جدید استخدام کنید رو در هیچ کلاسی درس نمیدن این یک هنره. اما به کارگرفتن نیروی کار جدید یکی از مهم ترین کارهایی هست که شما به عنوان مؤسس شرکت باید انجام بدین.

به کار گرفتن نیروی جدید شبیه فروش محصول هست. شما شرکت خودتون رو به افراد معرفی می کنید و از اون ها می خواهید که زمان و آینده خودشون رو در شرکت شما سرمایه گذاری کنن. مثل فروش، راحت ترین راه این هست که وارد کار بشید و با افراد زیادی تا جایی که میتونید صحبت کنید. شما باید متوجه بشید که این افراد از کارکردن با شما خوشحال هستن یا نه. خیلی وقت ها فکر می کنیم که فقط لازمه که یک ایده داشته باشیم. و بعد افراد متخصص رو برای زمینه های کاری استخدام کنیم، ولی آشنا بودن با کدنویسی، فروش و استخدام نیروهای جدید به شما دید بهتری میده و کمک می کنه که با لایه های مختلف کسب و کار خودتون آشنا بشید. با اجرای کار، بهتر آشنا بشید و بتونید تصمیم های بهتری برای موفقیت کسب و کار خودتون بگیرید.

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی