انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

واژه نامه کارآفرینی فارسی و انگلیسی( بخش اول)

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۳، ۱۲:۱۸ ق.ظ

Accelerator

شتاب دهنده کسب و کار

نهادی مشابه مراکز رشد می باشد بعضی از متولیان شتاب دهنده ها ادعا می کنند که آنها به دلیل کمک به شرکتهایی که پیشتر فعال بوده اند با مراکز رشد سنتی که به شرکتهای تازه پا کمک می کنند،تفاوت دارند.

Adventure capitalist

سرمایه دار مخاطره پذیر

کارآفرینی که به دیگر کارآفرینان از لحاظ مالی کمک می کند و اغلب نقشی فعال در عملکرد شرکتها به عنوان اشغال یک کرسی در هیات مدیره و غیره ایفامی نمایند.

Angel investor

سرمایه گذار حامی

فردی که سرمایه یک یا چند شرکت نوپا را فراهم می کند برخلاف یک شرکت،سرمایه گذار حامی به ندرت در مدیریت دخالت می کند معمولا سرمایه گذاران حامی،ارزش افزوده را از طریق ارتباطات و تخصص هایشان بالا می برند.

Appraisal

ارزیابی

یک بررسی عمیق راجع به طرح کسب و کار،تایید اطلاعات جاری مشخص در خصوص سودهای مخاطره آمیز و ارزیابی مقدماتی است.

Basic research incubators

مراکز رشد تحقیق پایه ای

این نوع از مراکز رشد به سبب شکاف موجود در اکتشافات چند رشته ای ایجاد گردید.هدف این دسته از مراکزرشد انجام تحقیقات پایه ای و رشد شرکتهای زایشی است. دراین نوع از مراکز رشد،ایده ها در آزمایشگاه ها پرورش می یابند تا برای ارائه در عرصه اقتصاد و توسعه آماده شوند.

Benchmark

محک زنی

استانداردی است که جهت ارزیابی عملکرد یک شرکت به کار می رود،سرمایه گذاران نیاز دارند تا بدانند آیا یک شرکت بر اساس معیارهای معینی ورشکست شده است یا خیر،زیرا این موضوع ساختار برنامه های  سرمایه گذاری را تعیین خواهد کرد.برای مثال،شرکتی که برای رسیدن به معیارهای معین پیشرفت قابل ملاحظه ای ندارند می توانند با افزایش توزیع سهام به سرمایه گذاران جبران خسارت نمایند.

Benchmarking

محک زنی

فرایند مستمر سنجش و مقایسه کسب و کار یک شرکت در مقایسه با سازمان ها و صنایع سود آور همتراز می باشد که به کسب اطلاعاتی برای شناسایی و اجرای اصلاحات در سازمان کمک نماید.

Benchmarks

محک ها

اهداف اجرایی که میزان موفقیت شرکت را تعیین می نمایند.اغلب برای تعیین امکان جذب سرمایه مازاد از طرف شرکت یا دریافت سهام اضافی از طرف مدیریت مورد استفاده قرار می گیرد.

Best practices

بهترین تجربیات

برنامه ای برای توسعه روشهای استاندارد که شامل مقررات اداری،دستورالعمل ها،سیاستها و آیین نامه ها به علاوه شاخص ها و سطوح کارایی پیشین به علاوه اجرای برنامه مانند آموزش مشتری و کمک فنی،تحلیل اعتبار،تضمین معیارها،مدیریت سبد فعالیتها و اداره صندوق وام عمومی می باشد.

Break - Evenpoint

نقطه سر به سر

تحلیل نقطه سر به سر اطلاعاتی حیاتی درخصوص میزان موفقیت برنامه کسب و کار ارائه می دهد.در نقطه سر به سر درآمدهای کل مساوی با کل هزینه های ثابت و متغییر می باشد و سودخالص برابر صفر است.مقدار تولید بیشتر به سود منجر می شود درحالی که تولید کمتر به معنی زیان می باشد.تحلیل نقطه سر به سر به درک امکان وجود سود کمک می کند.نقطه سر به سرپایین تر،احتمال سودآور بیشتر را در طرح نشان می دهد.کسب و کاری که نقطه سر به سر30درصد از میزان فروش مورد انتظار فراهم سازد نسبت به کسب و کاری که نقطه سر به سر آن 90درصد از فروش مورد انتظار را داراست،مخاطره کمتری دارد.

منبع:سایت کالج آسیا


موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۳/۱۲/۰۵

نظرات  (۴)

توضیح های داده شده خوب بود . اگه تونستین توضیحات رو هم به انگلیسی بزارین . ممنون 
پاسخ:
حتما
سلام
ممنون از مطلب خوبتون خیلی بهم کمک کرد. 
پاسخ:
تشکر از نظرتون:)
سلام
چندمدت بود دنبال اصطلاحات زبان تخصصی رشتمون میگشتم واین اصطلاحات خیلی بهم کمک کردن خواسم هم تشکرکنم ازمطالب خوبتون هم ازتون بخوام این مطالب روا ادامه بدین
پاسخ:
ممنون 
هرچندهفته بخشی از این اصطلاحات در وبلاگ نمایش داده خواهد شد:)
باتشکر .
اصطلاحات مفیدی بودن ..باتشکراز دبیرانجمن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی