انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

۳۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۴ ثبت شده است

به گزارش گروه اشتغال «خبرگزاری دانشجو»، تحقیقات نشان می‌دهد مشتریان هنگام انتخاب یک رستوران، اغلب به «اعتبار اجتماعی» آن بیشتر از معیار تمیزی اهمیت می‌دهند.


مصرف‌کنندگان به محصولات و خدماتی که به نظرشان «قابل‌اطمینان» باشد، کشش بارز و وافری دارند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که آنها برای چنین کسب وکارهایی ارزش بیشتری قائل هستند. اما آنها برای به‌دست آوردن تجربه واقعی چه اندازه مشتاق هستند؟

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۱ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۵

علم بازاریابی به عنوان یک علم جدید دارای سابقه حدود نیم قرن را در دنیا به خود اختصاص داده است. مدیریت بازاریابی به عنوان یک علم میان رشته و ترکیبی از علوم اقتصاد و مدیریت می باشد. حال برند سازی به عنوان نتیجه بازاریابی امروزی می باشد.

 

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۳۰ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۴۸


۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۴۹

پرسشنامه ای برای سنجش کارآفرینی شما !

کارآفرینی واژه ای است که این روزها، زیاد می شنوید. بله فقط زیاد می شنوید؛ به اعتقاد نگارنده ی این مطب، جامعه ی ایرانی با توجه به زمینه ی فرهنگی و خصوصاً زمینه ی اقتصادی اش، که سالها اقتصاد دولتی را تجربه کرده است، کمتر تمایلی برای کارآفرینی در خود می بیند. به نظر می آید طی سالهای گذشته، استفاده از واژه ی کارآفرین توسط ارگانهای دولتی موجب شکل گیری تصوری اشتباه در مخاطبین شده است، تصوری که کمتر تمایزی بین « کارآفرین » (Entrepreneur) و «سرمایه گذار » (Investor) احساس می کند. (به این موضوع در مطالب دیگر پایگاه اطلاع رسانی صنعت پرداخته شده است)

۲ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۱۰:۰۰

هتل نارنجستان واقع در ایزدشهر استان مازندران یکی از معدود پروژه های موفق گردشگری با حال و هوایی مدرن در ساحل دریای خزر است. مثل هتل نارنجستان به لحاظ برند و موقعیت و امکانات کمتر پروژۀ موفقی در ساحل خزر داریم. هتل نارنجستان طی سالهای گذشته موفق شده است به عنوان یک برند موفق گردشگری خود را در میان افراد با درآمد متوسط به بالای جامعه معرفی نماید. نوروز امسال، محوطۀ هتل نارنجستان، بیش از نوروز، بوی عصر بازاریابی را می داد ! app

بازاریابی پس از عبور از عصر تولید، عصر فروش وارد عصر بازاریابی شد، دوره ای که در آن مشتری بیش از هر چیز دیگری حائز اهمیت و اصالت شد. شاید در سالهای گذشته برای مردم کشور ما دریافت کالای با کیفیت، از فروشنده ای خوشرو، خوش لباس، خوش برخورد، در غرفه ای که به زیباترین شکل طراحی شده است، آن هم به صورت کاملاً رایگان، شبیه به یک رویا بود ! اما امروز تولید کنندگان برای کسب سهم بازار بیشتر و آشنا ساختن مشتریان با محصولات جدیدشان، دست به Sampling و ارائۀ کالای رایگان به مشتریان بالقوه می کنند. نوروز امسال کافی بود در محوطه هتل نارنجستان قدم می زدید تا از پنیر رایگان کیبی، بستنی رایگان دومینو، نسکافه رایگان نستله، ماست رایگان هراز و پاستای رایگان تک ماکارون در کنار غرفه های زیبای تیرامیسوی دراژه و خودروهای J5 کرمان خودرو و محصولات ال جی و گوشی های ZTE و Huawei لذت می بردید !

غوغایی از سمپلینگ در هتل نارنجستان به پا بود ! جالب این که مردم برای دریافت این نمونه ها آن چنان ولعی هم نشان نمی دادند !

تصویری از محوطه هتل نارنجستان در نوروز 94

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۳۱
CustomerLifetimeValue-fullest-extent-marketingcustomer-valueDigital-Marketing-Customer-Data-Value
در نگاه اول ارزش طول عمر مشتری را بر اساس میزان ارزشی که شرکت برای مشتریان ایجاد می نماید و در ادامه میزان ارزشی که مشتریان برای  شرکت ایجاد می نمایند، می سنجند.
از شاخص ارزش طول عمر مشتریان (Customer Lifetime Value) برای رتبه بندی مشتریان، انتخاب و حفظ آنها استفاده می شود، زیرا مشتریان از نظر مالی دارای جذابیت های متفاوتی هستند و رویکردهای ارتباط با مشتری به تناسب این اولویت ها انتخاب می شود اما همواره متخصصان بازاریابی بر این موضوع تاکید دارند که هر شرکت تنها یک مشتری دارد و باید یک الگو رفتاری و عملی برای همه ی مشتریان انتخاب نماییم.
اما چه شاخصی را برای تعیین میزان ارزش مشتری انتخاب نماییم؟ سودآوری مشتریان؟ میزان اعتبار؟ میزان فروش و یا ؟
به خوبی نمایان است که هیچ یک از عوامل و شاخص ها به تنهایی شاخص کاملی برای تعیین ارزش مشتری نیست. پس نیازمند عامل ترکیبی هستیم تا این به نتیجه دقیق و قابل استناد دست یابیم.

اجزای اصلی CLV  که میزان ارزش زایی مشتری را نمایان می نماید

Base Potential

به ارزشی اطلاق می شود که مشتریان از طریق خریدهای گذشته برای شرکت ایجاد نموده اند و به راحتی میتوان گزارش های لازم در این خصوص را بدست آورد به شرط آنکه شرکت ما از لحاظ هوش تجاری تجهیز شده باشد.

Growth Potential

پتانسیل رشد مشتریان بر مشتریان بالقوه ای دلالت دارد که هیچ خریدی از شرکت انجام نداده اند، اما این پتانسیل را دارند که در گام های بعدی با ارائه پیشنهادات بهتر، خرید خود را انجام دهند و همچنین بر مشتریان بالفعلی دلالت دارد که برای مدتی از شرکت ما خرید نکرده اند و شرکت می تواند با ارائه راهکار جدیدی خدمات و محصولات خود را مجددا ارائه دهد.
برای بالا بردن پتانسیل فروش باید فرصت های فروش را افزایش داد.

Networking Potential

ممکن است مشتریانی وجود داشته باشند که از نظر Base Potential و Growth Potential مفید نباشند اما مشتریان زیاد دیگری را به خرید ترغیب نمایند که به این نوع ارزش پتانسیل شبکه ای اطلاق می شود. 

Learning Potential

ارتباط شرکت با هر از یک مشتریان یادگیری هایی را به دنبال دارد که آینده ی موفق شرکت را تضمین می کند، و در بعضی از پروژه های فروش، شرکت از عایده مالی چشم پوشی میکند تا تجربه و دانش عمیقی را کسب نماید، دلیل تمایل به چنین ارزشی تنها پتانسیل یادگیری است.
CLV یکی از بهترین ابزارها برای بخش‌ بندی مشتریان است، کلیه فعالیت‌های بازاریابی، فروش و خدمات مجموعه می‌تواند متاثر از clv بسیار موثرتر دنبال شود. در صورت نهادینه کردن استفاده از CLV در سازمان، بهترین ابزار برای سنجش فعالیت‌های بازاریابی سازمان به وجود می‌آید. در یک سازمان CLV محور، فعالیت‌های بازاریابی باید بر افزایش CLV مشتریان متمرکز شود. برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی، ایجاد راه‌های ارتباطی جدید، ترویج محصولات و خدمات شرکت همگی باید منجر به افزایش CLV مشتریان شود.                                                           
                                                                                                                                     مدیر بیز
۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۹:۰۰

لیزرل Lisrel مخفف linear structural relations است. نرم افزار تحلیل آماری لیزرل LISREL جهت محاسبات تحلیل عامل و مدل معادلات ساختاری استفاده می‌شود. نرم افزار لیزرل Lisrel مکمل نرم افزار اس پی اس اس است که در علوم انسانی و علوم اجتماعی استفاده می شود. این نرم افزار کارهای گرافیکی را بهتر از نرم افزار SPSS انجام می‌دهد. با استفاده از لینک زیر می‌توانید همواره آخرین نسخه دانشجوئی لیزرل را از سایت سازنده آن دریافت کنید.

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۴۵

مدیریت زمان

آیا شما هم به این فکر می‌کنید که کاش زمان بیشتری برای انجام کارهای‌تان داشتید؟ آیا به این فکر می‌کنید که کاش می‌توانستید وقت خود را به کارهای مفیدتری اختصاص دهید؟ آیا شما هم با کمبود وقت شدید درگیر هستید؟

مدیریت زمان عنوان مهارتی است که به شما کمک می‌کند تمام کارهای خود را سر وقت و به موقع انجام دهید و هیچ گاه دچار کمبود زمان نشوید.اما به دست آوردن مهارت مدیریت زمان که فکر می‌کنم تک تک ما به شدت دنبال آن هستیم خیلی ساده نیست. در ادامه کلیپ های از سخنان استاد رائفی پور را در مورد مدیریت زمان گذاشته ایم و امید که کمکی در این راستا انجام داده باشیم . 



۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۹ فروردين ۹۴ ، ۰۸:۳۰

موز ممنوعه !

در یک قفس پنج میمون قرار دهید.

داخل قفس نردبانی قرار داده و روی آن چند عدد موز بگذارید.

بعد از مدتی، یکی از میمونها از نردبان بالا می‌رود تا موز را بردارد.

زمانی که میمون به موز نزدیک شد بر روی تمام میمونها آب سرد بپاشید.

بعد از مدتی، یکی دیگر از میمونها تلاش می‌کند که موز را بردارد. باز هم بر روی تمام میمونها آب سرد بپاشید.

این کار را چند بار تکرار کنید.

۱ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۳ فروردين ۹۴ ، ۲۰:۳۵

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۱۳

Community- based business or enterprise

شرکت یا بنگاه اجتماعی

فعالیت اقتصادی که توسط فرد یا گروهی از افراد در جامعه ای خاصی انجام می گیرد که به نیاز مشاهده شده در آن اجتماع می پردازد. اغلب این بنگاهها نقش مهمی از لحاظ ساختاری در تامین مسکن، اشتغال و آموزش بیکاران و فقر ایفا می کنند

Community Development loan fund (CDLF)

صندوق توسعه وام اجتماعی

یک واسطه مالی است که سرمایه را قرض می گیرد و آن را به افراد کم درآمد جهت تأمین اجاره بهای مسکن، کسب و کارهای بر پایه جامعه،تهیه خانه، بنگاه های خرد و توسعه جامعه وام می دهد. بعضی از CDLF ها هم چنین به وام‌گیرندگان کمک فنی جهت تضمین ارائه می نمایند تا مهارتها و منابع لازم را برای رسیدن به خودکفایی اقتصادی کسب کنند

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۲ فروردين ۹۴ ، ۰۰:۰۵


سوره مبارکه الرحمن:

مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (۱۹)
بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (۲۰)
فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (۲۱)


دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند
اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند

پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار میکنید؟!
.
.
.
معجزه قرآن اینه که 1400 سال پیش در مورد مکانی حرف میزنه که حالا کشف شده!!!

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۲۱ فروردين ۹۴ ، ۱۶:۲۸

اولین همایش ملی مدیریت استراتژیک با حضور سخنرانان بین المللی با ترجمه همزمان در خراسان شمالی 

17 و 18 اردیبهشت ماه 1394


آنچه در این دوره می آموزید : 

+ آشنایی با جدیدترین و آخرین تکنولوژیهای متحول کننده دنیای کسب و کار و چگونگی بهره برداری از آنها

+ چرا رهبران سازمانی شکست می خورند و از مسیر برنامه ریزی شده خارج می شوند

+ چگونگی خلق و ایجاد بهترین سازمان های جهان از سوی کارآفرینان (توازن، چشم انداز، ارزشها، استراتژی و فرهنگ سازمانی)

+ تمرکز بر مهمترین عناصر نیروی محرکه سازمان‌ها (تکنولوژی رهبری، رویکردی نوآورانه برای بهینه‌سازی نوآوری، برندسازی، کاهش هزینه و مدیریت بحران)

+ چگونگی مدیریت مراحل مختلف رشد یک کسب و کار و سازمان با الگو برداری از مدل کمپانی های موفق

+ چگونگی رشد و تعالی ۱۰ حوزه سازمانی (بازاریابی، خدمات، رهبری، منابع انسانی و…..) جهت ایجاد درآمد و سود فوق العاده

+ ابزارهای اساسی در ساخت تیم های پرقدرت در سازمان و نحوه نهادینه سازی آنها (اعتماد، احترام، اعتبار،…)

+ مدیریت استعدادها در عصر دیجیتال، آشنایی با نیروهای تغییر دهنده منابع انسانی

+ چگونگی ایجاد تفکر نوآورانه و به چالش کشیدن خرد متعارف و در نتیجه خلق الگوهای رفتاری جدید در جهت تفکرات بهتر راهبردی و استراتژیک در سازمان (روندها، فرصتها و تحقیقات موردی)

+ آینده و تغییر: راهکارهای پیروز شدن در رقابت های پر چالش بازارها در سال ۲۰۱۵

+ و بسیاری دیگر…

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به سایت www.amigh.org مراجعه فرمایید . 

۲ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۲۳

برای دانلود روی لینک زیر کلیک کنید :

 

تحقیق در عملیات ، نیمسال اول ۹۳-۹۲ + پاسخنامه


۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۲:۰۴

من احد عظیم‌زاده هستم. در ۱۰ آذر ۱۳۳۶ در ده اسفنجان در شهرستان اسکو متولد شدم. هفت ساله بودم که پدرم را از دست دادم و یتیم شدم.
امکانات مالی‌مان اجازه نمی‌داد به مدرسه بروم و فقط پس از رفتن به کلاس اول مجبور شدم پشت دار قالی بنشینم و قالیبافی کنم. تا ۱۳ سالگی روزها قالی می‌بافتم و شب‌ها درس می‌خواندم. چاره‌ای نبود، وسع مالی ما جز این اجازه نمی‌داد.

خاک خوردم و زحمت بسیار کشیدم. در سال ۲بار بیشتر نمی‌توانستیم برنج بخوریم. یک بار روز ۲۱ ماه رمضان و بار دوم شب چهارشنبه‌سوری. آرزو داشتم یا خلبان شوم یا پولدار و برای رسیدن به این آرزوها بسیار زحمت کشیدم.

کارم را با به دوش کشیدن پشتی و قالی‌های کوچک و بردن آن از اسفنجان یا اسکو برای فروش آغاز کردم. در آغاز کار از هرکدام از آنها یک یا دو تومان (نه هزار یا ۲هزار تومان) سود می‌کردم. پنج سال اینچنین سخت کار کردم. بسیار دشوار بود. اما پشتکار و اعتقاد به هدف با توکل به خدا تحمل سختی‌ها را آسان می‌کرد. در ۱۸ سالگی توانستم ۲۰ هزار تومان پس‌انداز کنم، اما فشارها همچنان ادامه داشت تا این‌که مجبور به ترک تحصیل شدم.

غصه یتیمی چون باری سنگین به دوشم بود. (بغض می‌کند) یتیم هیچ‌کس را ندارد. کارمند، کارگر، بانکی، کاسب و هرکس دیگری شب که به خانه‌اش می‌رود دستی به سر و روی بچه‌اش می‌کشد. اما یتیم این محبت بزرگ را ندارد. شب‌ها، شب‌های جمعه پاهایش را در بغل می‌گیرد و به انتظار می‌نشیند. در انتظار آن کس که دستی به سرش بکشد…

در این فکر بودم که سرمایه‌ام را افزایش بدهم تا بتوانم کاری بکنم. می‌خواستم یک کارگاه فرشبافی راه بیندازم. سراغ پسرعموی پدرم رفتم و از او ۲۰ هزار تومان قرض کردم و ۶۰ هزار تومان هم از بانک وام گرفتم. سرمایه‌ام شد ۱۰۰ هزار تومان یعنی به اندازه یک تراول صد تومانی امروزی.

وقتی این پول دستم آمد تازه به فکر افتادم که چه بکنم. چه ایده جدیدی داشته باشم؟ ماه‌ها فکر کردم. آن روزها چون انقلاب پیروز شده بود تا ۲ سال به هیچ ایرانی پاسپورت نمی‌دادند. در این مدت فکر کردم و فکر کردم تا به این نتیجه رسیدم که با صادرات کارم را شروع کنم.

۰ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۱۹ فروردين ۹۴ ، ۲۱:۵۸