The story of Business
پنجشنبه, ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۱۰:۳۱ ق.ظ
هوندا پس از شرکت در دانشکده مهندسی و البته بدون فارغ التحصیلی از این دانشگاه اسبش را برای گشتن در گوشه و کنار کشور ژاپن زین وازشرکت های مختلف خودرو سازی و قطعه سازی مختلف بازدید کرد .هدفش آشنایی بیشتر با فرایند کنترل کیفیت شرکت تویوتا بود سرانجام آقای هوندا سال1941توانست با راه اندازی یک خط تولید تمام اتوماتیک،رینگ های پیستون مورد قبول تویوتا را درحجم انبوه تولید کند. روند تولید به گونه ای بود که کارگران غیر ماهر دوران جنگ نیز می توانستند در آن حضور داشته باشند و به کارگرفته شوند.
سوئیچیروهوندا پس از اینکه 40درصد از سهام شرکتش به دست تویوتا افتاد از مقام مدیرکلی تنزل یافت و مدیر ارشد اجرایی این شرکت شد. در آن زمان علاوه بر توکای سیکی کارخانه دیگری نیز با عنوان ایتاوادر مجموعه تحت مدیریت هوندا تاسیس شده بود. دست تقدیر داستان عجیبی برای آقای هوندا تدارک دیده بود. کارخانه توکای سیکی در یاماشیتادر سال1944 و در اثربمباران ارتش امریکا نابود شد و کارخانه ایتاوا نیز در زمین لرزه1945میکاوا تخریب شد .آقای هوندا پس از جنگ بقایای قابل استفاده کارخانه هایش را به قیمت450 هزارین یه شرکت تویوتا فروخت و از این سرمایه برای تاسیس موسسه مطالعاتی تکنیکی هوندا استفاده کرد .این موسسه در اکتبر1946تاسیس شد درحالی که تنها 12کارمند داشت و در یک دفتر 16مترمربعی فعالیت می کرد.
این موسسه با استفاده از موتورهای 50سی سی دوزمانه یک شرکت دیگر دوچرخه های موتورداری را ساخت و روانه بازار کرد زمانی که ذخیره500موتور هوندا به پایان رسید این شرکت تولید نسخه ای مخصوص به خود از این موتورهارا آغازکرد و آنها را برای نصب روی دوچرخه ها به مشتریانش فروخت .کمی نگذشت که شرکت هوندا موتور رشد کرد و تا سال1964 به بزرگترین تولید کننده موتور سیکلت در جهان تبدیل شد. پس از آن بود که هوندا وارد صنعت تولید تراکتورهای کوچک و در نهایت تولید قطعات خودرو شد و امروز نیز در صنعت خودروسازی جهان جایگاهی شناخته شده دارد.
۹۴/۰۲/۱۷