انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

تبلیغات

Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

همایش مدیریت استراتژیک دانشگاه بجنورد

چهارشنبه, ۲۰ آبان ۱۳۹۴، ۰۷:۰۰ ب.ظ

نشست مدیریت استراتژیک با تلاش هاى فعالین انجمن علمى مدیریت بازرگانى دانشگاه بجنورد برگزار شد....

 

همایش مدیریت استراتژیک روز سه شنبه19/8/94با استقبال دانشجویان رشته مدیریت بازرگانى وعلاقمندان در خانه فرهنگ این دانشگاه برگزارگردید.

سخنرانى دکترمحمد شیخ زاده عضو هیئت علمى دانشگاه بجنورد با توصیه هایى پیرامون اندیشه, تفکر ولزوم رعایت استانداردها براى تدبیر امور اغازگردید واهمیت تدبیر قبل از عمل را روشن ساخت

دکترمحمد شیخ زاده مدیریت استراتژیک رااینگونه تعریف کرد:

مدیریت استرتژیک نیزمانند مدیریت یک هنر وعلم است,هنر وعلم تدوین,اجرا وارزیابى تصمیمات وظیفه اى چندگانه که سازمان راقادر مى سازد تا به اهداف خود برسد.

وى در ادامه افزود:هرفردوسازمان براى اینکه بتواند در محیطى پیچیده وپویا مانند جهان امروز به فعالیت هاى خود ادامه دهد بایستى درمرحله نخست هدف خود را مشخص نماید,زیرا ارزش هرانسان وسازمان به اندازه هدفى است که ان را دنبال میکند.

واین هدف است که به فعالیت هاى افراد وسازمان جهت ونیرو مى بخشد.پس ازتعیین هدف,راه ومسیر رسیدن  به هدف بایدازلحاظ امکانات وشرایط بررسى گردد.بنابراین مى توان گفت مسیر رسیدن به هدف در غالب استراتژى هاست.

دکتر شیخ زاده مدیریت استراتژیک را جز دروس اصلى رشته مدیریت بازرگانى معرفى نمودوتصریح کرد:

مدیریت استراتژیک بحٽى در سطح کل سازمان است وتفکیک سازمان به سطوح فردى وخرد در مدیریت استراتژیک بى معنى است.

شیخ زاده ویژگى هاى تفکر استرتژیک را:

1- نگرش نظام مند وسیستماتیک

2- تمرکز روى هدف ومقصد

3- توجه وکشف فرصت هاى هوشمندانه

4- تفکر پیوسته

5- استفاده بهینه وروشمند از فرضیه هاى خلاقانه براى تحقق اهداف سازمان دانست.

وى پس از معرفى دو دسته از عوامل داخلى وخارجى تاٽیر گذار برسازمان ازدوعنصرتهدید وفرصت عوامل داخلى که تحت تاٽیر وکنترل سازمان قرار دارند یادکرد.

اهمیت این دوعنصر بدین علت است که سازمان با شناخت فرصت ها,مزیت هاى رقابتى وشایستگى خودرا سنجیده وبا شناخت تهدیدها ,تلاش براى رفع موانع موفقیت در سازمان اغاز مى شود.

دکترشیخ زاده بیان داشت:استراتژى ها باعٽ مى شوند سازمان باطى مراحل تدریجى از حالت کنونى خود,پافراتر گذاشته وبه جایگاه مورد نظر دراینده دست یابد,یعنى در واقع استراتژى هاراه وروش تحقق مأموریت هاى سازمانى را تعیین مى کند.

وى در پایان سخنان خود متذکر شد;توجه به این نکته ضرورى است که سازمان ها با توجه به وضعیت وشرایط موجود خود,انواع استراتژى هاى تهاجمى,تدافعى,رقابتى و...را به کار می گیرند,ضمن اینکه استراتژى ها بر حسب سرعت پیش بینى شده وجذابیت هاانتخاب مى شوند.....

 

این همایش دوساعته,با اموزش مفاهیم ابتدایى مدیریت استراتژیک پایان یافت.....

گزارشگر:مریم کرامتی

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۲۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی