انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

زمانی که شیائومی در ماه آوریل و در «دهلی نو» از یک موبایل جدید رونمایی به عمل آورد، هرج و مرج شروع شد. همه خودشان را به این شهر رساندند، از برخی کارمندان بلند پایه شعبه پکن گرفته تا اهالی رسانه که بیشترشان با ویزای توریستی توانستند به مراسم برسند.

مدیر ارشد اجرایی شیائومی، Lei Jun روی صحنه قدم گذاشت و برای اولین بار با زبان انگلیسی به اجرای مراسم پرداخت. وی پس از برداشتن اولین قدم ها بر روی صحنه، به شکل مکرر از حضار پرسید:‌ «حالتان خوب است؟».

احتمالا شما نیز مطلع هستید که این تولید کننده چینی، موفق گشته در زمان ۱۵ ثانیه، رکورد فروش ۴۰.۰۰۰ موبایل را بشکند. این شرکت هواداران بی شماری دارد که همه شان نیز با تعصب خاصی به برند مورد علاقه شان می نگرند؛ از جمله Raghav Goyal هفده ساله که ۷ ساعت رانندگی کرده بود تا به محل برگزاری مراسم رونمایی موبایل جدید شیائومی در دهلی نو برسد. پس از معرفی شدن اسمارت فون ارزان قیمت جدید نیز همین شخص با تمام وجود فریاد می کشید که موبایل های این شرکت از ساخته های گران قیمت رقبا بهتر هستند.

چنین تعصبی، در میان هواداران و حتی در خارج از چین، باعث می گردد تا آقای Lei به خود ببالد و متصور باشد که می تواند موفقیتش را در خارج از مرزهای وطن نیز تکرار کند؛ وی به دفعات در کشور خود فستیوال قدردانی از هواداران راه انداخته و نتیجه ی چنین اقداماتی نیز تبدیل شدن به بزرگ ترین فروشنده ی کشور چین، البته پس از اپل بود.

این استارتاپ ۵ ساله البته در غرب چندان هم شناخته شده نیست. راستش را بخواهید، هنوز هم یک استارتاپ نامنظم به نظر می رسد اما در هر صورت، موفق گشته نامش را در میان شرکت هایی جای دهد که توانسته اند سریع ترین رشد را داشته باشند؛ مدتی پیش بود که ارزش این استارتاپ ۵ ساله، ۴۶ میلیارد دلار برآورد زده شد. برای خواندن ادامه مطلب اینجا کلیک کنید.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی