انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

واژه نامه کارآفرینی فارسی و انگلیسی (بخش سوم)

يكشنبه, ۲ فروردين ۱۳۹۴، ۰۴:۳۴ ب.ظ

Business technical assistance

کمک فنی کسب وکار

این کمک ها به یک فرد کارآفرین برای پرداختن به چالش های پیش رو و خاص و یا نیازهای وی مانند تدوین طرح کسب و کار با تجربه،تحلیل مشکلات بازاریابی با تولید محصولات ارائه می گردد .هنگام تاسیس یک بنگاه مراقب و حمایت در تشخیص سریع نیازهای مشخص و پیش رو کمک می کند .اغلب این کمک به صورت یک بر یک به قالب مشاوره می باشد.

Business training

آموزش کسب و کار

آموزش کسب وکار معمولا در یک کلاس درس با ساختار گروهی ارائه می شود و به موضوعات کلی کسب و کار می پردازد.

Community Based Organization (CBO)

سازمانهای اجتماعی

سازمانی است که به صورت غیرانتفاعی،خصوصی یا دولتی تحت پوشش قوانین تشکیل می شود. این سازمانها برای رفع نیازهای جامعه از طریق صندوق های خصوصی و یا دولتی تاسیس می گردد.

Community Development Corporation /Certified (CDC)

شرکتهای توسعه اجتماعی

سازمانهای غیر انتفاعی هستند که فعالیتهای توسعه اقتصادی را از طریق سیستمهای حمایتی کسب و کار،برجوامع ارائه می کنند.این فعالیتها از کسب و کارهای خرد،صادرات،وادرات،راه اندازی کسب وکارهای شخصی،اشتغال و تامین مستغلات گسترده می باشد.

Certified Development Corporations

شرکتهای توسعه رسمی

نوع متفاوتی از سازمانها هستند که معمولا برنامه های مالی گوناگون برای بنگاه های متوسط تا بزرگ ارائه می نمایند.شرکتهای توسعه جوامع محلی اغلب با یک پروژه اولیه CHDO تشکیل می شوند و امور مالی بنگاه های خرد رسیدگی می کنند.

Classical business incubators

مراکز رشد کلاسیک کسب و کار

مراکز رشد کلاسیک کسب و کار می تواند یک واحد پویا و مراقبتی باشد یک اجتماع یا کارگاه و بنگاه مرکز رشد کلاسیک کسب و کار ساختمان،تاسیسات زیر بنایی و دامنه ای از خدماتی که می تواند توانایی های افراد را برای شروع و اداره عملیات در خلال دوره اولیه توسعه بهبود بخشد،فراهم می آورد.

Clustering and networking

خوشه سازی و شبکه سازی

در دهه 1990،خوشه سازی و شبکه سازی در توسعه  SME  اهمیت فزاینده ای یافتند. از طریق خوشه ها و شبکه های کاری SME   ها می توانند به نیرویی کاری با تحصیلات بالا و  مجرب دست یابند و خدمات شغلی خود را شامل خدمات مرکز رشد و امکانات خدمات رسانی کسب وکار توسعه بخشند .خوشه ها توده ای از SME  ها هستندکه درمجاورت جغرافیایی بایکدیگر و در یک بخش کارمی کنند دراین وضعیت خوشه های مناسبی از کسب وکار مکمل یکدیگر وجود دارند که اثربخش تر و قابل دوام تر از مراکز رشدی هستند که دارای انواع کسب و کار می باشند چنین فرصتهایی امکان تخصصی سازی ،سازگاری،نوآوری ورقابت را فراهم می آورد.

Clusters

خوشه های اقتصادی

گروهی از سازمانها و شرکتها در صنایع مرتبط که دارای ارتباط اقتصادی زنجیره ای با یکدیگر هستند زیرا بین هم خرید و فروش می نمایند و یااز مهارت ها وزیر ساختهای یکسانی در یک ناحیه استفاده می نمایند.

Commercialisation - commercialising

تجاری سازی

ایجاد فرصتهای کسب و کار سودآور،از طریق اختراعات علمی و نتایج تحقیق وتوسعه معرفی یک محصول یا خدمات به بازار برای سودآوری،این عبارت معمولا به فرایندها،محصولات و اختراعات جدیدی که روانه بازار می شود، اشاره می کند.

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۰۲

نظرات  (۳)

سایت خیلی خوبی دارید...مطلب خوبیه...
عالیییی
نیکوکار،یک شب به لبخندمهمانت مى کند،کارآفرین،یک عمر... - جمله برگزیده اول درجشنواره زیباترین جمله درباره کارآفرینى
پاسخ:
خیلی جمله قشنگی بود ممنونیم از توجهتون.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی