انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
مجله فوربز از خواگین به عنوان یکی از 68 چهره پرقدرت جهان نام برده است. کارتل بزرگ و معروف سینالوآ در 40 کشور مختلف دنیا در پخش موادمخدر فعالیت می‌کند و می‌توان گفت یک شرکت گسترده بین‌المللی است که انواع موادمخدر از جمله کوکائین، هروئین و ماری‌جوانای جهان را تولید و به فروش می‌رساند.این قاچاقچی برای بار دوم در سال 2014 میلادی – یک سال پیش- طی عملیات مشترک پلیس فدرال مکزیک و کماندوهای نیروی دریایی مکزیک در هتلی در شهر ساحلی مازالتان در مکزیک دستگیر شده بود که اکنون پس از گذشت یک سال از زندان گریخته است.خواگین نخستین بار بیست و دو سال پیش در گواتمالا دستگیر و به مقامات مکزیک تحویل داده شد که به 20 سال حبس محکوم شد و او را به زندان فوق امنیتی مکزیک فرستادند اما 8 سال بعد با پنهان کردن خود در میان انبوه لباس‌های کثیف محکومان توانست از زندان فرار کند.پلیس و کارآگاهان مکزیکی می‌گویند نقشه فرار اخیر وی در روز شنبه گذشته از زندان فوق امنیتی مکزیک بسیار هوشمندانه طراحی شده بود.اطلاعات پلیس نشان می‌دهد خواگین از طریق در ورودی کوچکی در بخش حمام زندان توانسته وارد یک تونل زیرزمینی شود و از این راه فرار کند.

 

وی  2.5 میلیون دلار برای اجرای نقشه فرارش پرداخت کرده است.

 

پلیس می‌گوید: برای اجرای نقشه فرار، گازمن از شش ماه پیش شروع به طراحی نقشه فرار از زندان کرده است، طراحی نقشه فرار ابتدا با خرید زمینی د ر 1.5 کیلومتری زندان شروع شد و زمین آن به وسیله مردی به نام «ال پاستور» خریداری شده است. این ساختمان نیمه‌کاره رها شده بود تا نقشه فرار انجام شود ولی ال پاستور عنوان کرده که می‌خواست در این ساختمان داروخانه‌ای دایر کند اما همسایگان ادعا کردند که هرگز تغییر خاصی در ساخت ساختمان ندیده‌اند و تنها کارگران در آن مشغول به کار بوده‌اند. در حالی که به طور پنهانی از زندان تا داخل این ساختمان یک تونل زیرزمینی ساخته بودند و گازمن از راه این تونل خود را به ساختمان نیمه‌کاره رسانده و موفق به فرار شده است. در ظاهر عده‌ای از کارگران از ماه‌ها پیش مشغول حفر کانال به بهانه لوله‌کشی به این ساختمان بوده‌اند اما گروهی هم از زیر ساختمان سرگرم حفاری برای ایجاد تونل تا پای دیوار زندان بوده‌اند تا نقشه فرار اجرا شود اما هرگز برنامه لوله‌کشی به ساختمان انجام نشد و گازمن راه فرارش را فراهم کرد.

این قاچاقچی توانسته براحتی از طریق تونل زیرزمینی فرار کند که تاکنون با وجود جست‌وجوهای پلیس با هلیکوپتر هیچ ردی از وی یافت نشده است.

 

طول تونل فرار گازمن بیش از یک و نیم کیلومتر، ارتفاع آن 170 سانتیمتر و عرض تونل 80 سانتیمتر است. سراسر این تونل دارای کانال تهویه هوا و سیستم روشنایی نیز بوده است و وسایل خواب گازمن در تونل را هم فراهم آورده بودند.

 

 

درس 1:

برای دستیابی به موقعیت مطلوب باید خلاقیت،  یک هدف روشن،  یک انضباط راهبردی (تعهد و صبوری) و خستگی ناپذیری داشت

 

درس 2:

هیچ زندانی و هیچ تنگنایی در مقابل اراده انسان نفوذ ناپذیر نیست

 

درس 3:

وقتی تبهکاران چنین انگیزه ای دارند چرا باید خدمت گذاران و کارآفرینان که انگیزه های نیک دارند  زود ناامید شوند

اما ادامه داستان؛ وی دوباره دستگیر شد!

حدس بزنید این فرد باهوش چگونه دوباره دستگیر شد؟

به دام انداختن وی آنقدر مهم بود که بعد از بازداشت ال پاچو رئیس جمهور مکزیک در توئیترش نوشت: ماموریت انجام شد، ما او را گرفتیم!!

گستره فعالیت های وی به گونه ای بوده است که وزارت دادگستری آمریکا قبلا به دنبال استرداد او به ایالت متحده آمریکا بود.

 

حدس زدید؟

دادستان کل گفته که نمایندگان گازمن برای ساخت فیلمی از زندگی اش، با چند کارگردان و هنرپیشه تماس گرفته اند و این به پیدا کردن آن ها کمک کرده است!!

 

به سه درس قبلی این دو را نیز اضافه کنید:

 

درس 4: وقتی رقیب شما (گازمن) موفق می شود (فرار از زندان) و شما شکست می خورید (سرافکندگی در برابر جامعه) این آخر ماجرا نیست. بازی همچنان ادامه دارد!!

 

درس 5: هدف گذاری شما باید با محاسبه ریسک و بررسی پیامدهای احتمالی باشد. گازمن علی رغم باهوش بودنش، ریسک های جانبی تصمیمش (ساخت فیلمی از زندگی اش) را محاسبه و در تصمیم گیری اش ملاحظه نکرد. در زمانی که می خواهید تصیمیمات مهمی در زندگی تان بگیرید از خودتان بپرسید آیا ارزشش را دارد؟ چه چیزی بدست می آورم و چه چیزی از دست می دهم؟ آیا مجموع آنچه احتمالا به دست می آورم از آنچه احتمالا از دست می دهم با ارزش تر است؟

(امید ریاضی منافع> امید ریاضی هزینه ها)

ممکن است آنچه از دست می دهید فرصت تان، جوانی تان، خانواده تان، سلامتی تان و یا صداقت و پاکی تان باشد؟ آیا باز هم حاضرید؟

موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۴/۱۰/۲۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی