انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

3اصل اساسی برای برنامه ریزی روزانه

دوشنبه, ۴ آبان ۱۳۹۴، ۱۱:۳۱ ق.ظ

 

1-از واکنش دست بردار

پس از بیدار شدن از انجام دادن کارهایی که رفتارتان را تحت تاثیر قرار می دهد مثل چک کردن ایمیل، تلگرام، فیسبوک و … پرهیز کنید. نویسنده کتاب پرفروش «چهار ساعت کار هفتگی» می‌گوید: «من سعی می‌کنم ۸۰ یا ۹۰ دقیقه ابتدای روزم کمترین تنوع را داشته باشد و فکر می‌کنم تعیین روالی مشخص در برنامه‌ ریزی روزانه موجب افزایش بهره‌وری می‌شود

برنامه ریزی روزانه ما اغلب تا حدودی استرس‌آور است. صبح که شروع می‌شود انگار اتفاقات خود به خود در حال افتادن هستند و قرار است با چیزی مسابقه بدهیم. ایمیل‌های زیادی منتظرخوانده شدن هستند و به نظر می‌رسد از همان ابتدای روز، از چیزی نا معلوم، عقب مانده‌ایم. تکنولوژی دنیای مدرن از همان ابتدای روز، سیل عظیمی را به سمت شما پرتاب می‌کند. و شما به این سیل واکنش نشان می‌دهید. واکنش، کنش و واکنش تا زمانیکه روز تمام می‌شود و آنقدر خسته‌ می‌شوید که توانایی انجام کارهای مهم را ندارید .

اولین نکته در برنامه ریزی روزانه این است که صبح که برمی خیزی، شما افسار زندگی را به دست بگیرید.

 

📌مزیت کسانی که هدف و استراتژی دارند این است که چون خودشان هدف گذاری کرده اند نمی گذارند امور دیگر برای آن ها هدف گذاری کند.

حالا که از این سیل دوری کردید، چه باید بکنید؟

-2در برنامه ریزی روزانه ۳ کار مهم را مشخص کن

همه کارها دارای اهمیت یکسان نیستند ؛ بیشتر ما با دو نوع کاملا متفاوت از کارها مواجه هستیم، سطحی و پیچیده. کارهای سطحی مانند ایمیل، ملاقات‌ها، اطلاعات حرکت وسایل نقلیه و… کوچک هستند و برای انجام شدن به استعدادهای شما نیازی ندارند. اما برای انجام کارهای پیچیده می‌بابیست از توانایی‌هایتان بهره ببرید .کار سطحی از اخراج شما جلوگیری می کند؛ اما کار پیچیده موجب ارتقای شما می‌شود و می بایست اولویت داشته باشد.

 

سردرگم نباشید؛ مخصوصا در رابطه با آنچه نیاز دارید انجام بدهید. لازم نیست همه کارها را انجام بدهید. کارهای مهم‌تر را به صورت واضح مشخص کنید (نهایتاً ۳ کار) و ما بقی کارها را تنها در صورتی انجام دهید که وقت اضافه داشته باشید؛ بدون استرس، رهایشان کنید. انسان‌هایی که اهدافشان را با عبارات دقیق مشخص می‌کنند ۵۰ درصد بیشتر به رسیدن به افکارشان اطمینان دارند و ۳۲ درصد بیشتر احساس کنترل بر زندگیشان خواهند داشت.

خوب، حالا می‌دانید چه چیزی مهم است. پس باید درباره زمان آن در برنامه ریزی روزانه خود فکر کنید.

 

📌مزیت کسانی که هدف و استراتژی دارند این است که به راحتی 3 کار اولویت دار خود را مشخص می کنند.

-3از «ساعات جادویی» برای ۳ هدف روز استفاده کن

این جمله طلایی را به خاطر بسپارید: همانطورکه اهمیت کارها یکسان نیست، ساعت‌ها هم ارزش یکسانی ندارند.

به عقیده دن اریلی (Dan Ariely) استاد روانشناسی و اقتصاددان رفتاری در دانشگاه دوک و نویسنده کتاب پیش بینی مسائل غیرمنطقی حداکثر بازدهی شما در روز بین دو تا دو و نیم ساعت می باشد. «,واضح است که اغلب افراد بیشترین بازدهی را در ۲ ساعت اول صبح دارند. البته نه دقیقا بعد از بیدارشدن، به عنوان مثال اگر شما ساعت ۷ از خواب بیدار شدید بین ساعت هشت تا ده و نیم بیشترین بازدهی را خواهید داشت».

تحقیقات نشان می‌دهد،در طول روز ، هوشیاری و حافظه، توانایی واضح فکر کردن و یادگیری، بین ۱۵ تا ۳۰ درصد در نوسان است. اغلب ما دو ساعت و نیم تا چهار ساعت بعد از بیداری بیشترین بهره‌وری را داریم.

البته آدم ها با هم فرق دارند. برخی صبح ها برای کاری راحت ترند و برخی بعدازظهرها. ساعت های جادویی خود را پیدا کنید!

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۸/۰۴

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی