انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

وابستگی تا کی ؟؟!!!

سه شنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۴، ۰۵:۱۹ ب.ظ
در ادامه جلسه آقای بهمن پور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان با تشریح 4 شاخص ضروری برای یک فعالیت در عصر جدید که عبارتنداز : 1- بعد زمان 2- کیفیت کالا و خدمات 3- شاخص بسیار مهم تنوع و 4- ترکیب منابع انسانی و مادی با تکنولوژی

بهمن پور گفت : مسئله ی میان دانشگاه و محیط کار این است که در دانشگاه علوم روز دانش ها آموزش داده می شوند اما در محیط کار و جامعه این ارزش را نمی پذیرند که این خود موجب زایل شدن اعتماد به نفس افراد می شود .

 بعد از وی آقای علیزاده کارآفرین برتر استان با بیان مشکلاتی که در احداث شرکت مواجه بودند و تصریح ویژگی های کارآفرین رمز موفقیت در کارآفرینی را کوچک کردن کارها و بزرگ فکر کردن دانست .  

دکتر  پیله ور ، رئیس پارک علم و فناوری بجنورد پس از تبریک اعیاد و آزاد سازی خرمشهر به بیان اشکالات ساختاری نظام آموزش عالی و عموما دانشجوی کارجوو در دانشگاه ها تربیت شده است نه دانشجوی کارآفرین پرداخت و درپایان گفت : دانشجوی کارآفرین ، نتیجه ی یک ساختارکارآفرین است .

 ربانی ریاست کانون کارآفرینان استان :

آقای ربانی نیز پس از عرض سلام و تبریک خدمت همه ی حضار شروع به ایراد سخنان خود کرد . به اعتقاد وی کارآفرین کسی است که در همین شرایط سخت اقتصادی از خیل جمعیت جدا شده و پیشرفت کند . دکتر ربانی هم چنین بیان کرد چون دنیا در حال پیشرفت است و هر اتفاقی ممکن است در اقتصاد اثر بگذارد باید به کارآفرینی توجه کرد .

وی تصریح کرد دو نتیجه مرکز تحقیق در رابطه با موانع کسب و کار در ایران استنتاج شده که عبارتند از : دولتی بودن اقتصاد ، درک نادرست برخی از مسئولین از واژه ی کارآفرینی است . بنابراین کارآفرینی صرفا ایجاد شغل نیست بلکه بارور شدن خلاقیت ها ، کارآفرینی است .

ربانی ویژگی های کارآفرینان را این طور تبیین نمود : 1- مصمم بودن ( دوری از شک و دودلی ) 2- انگیزش ( خودشکوفایی )  3- آینده نگر بودن و داشتن چشم انداز 4- تمرکز 5- وقف و از خودگذشتگی ( لذت از کار در راستای هدف ) 6- داشتن دانش فنی و عمومی

ربانی اهداف کانون را نیز برای دانشجویان بازگو کرد ؛ در طولانی مدت از دوران کودکی تا دانشگاه این برنامه کارآفرینی به کار گرفته شود و ایده پردازی از همان کودکی شروع و تقویت شود . ربانی افزود کارآفرینی منبع بی پایان کشور است. وی در پایان برگزاری همایشی گسترده تر با همکاری انجمن علمی مدیریت بازرگانی در آبان ماه را خبر داد .

دکتر شیخ زاده از اساتید دانشگاه

دکتر شیخ زاده در ابتدا به تمام مهمانان و حاضران در جلسه خوش آمد گفتند . ایشان در ادامه بیان داشتند ؛ یکی از دغدغه های اساتید در همه ی دوران زندگی ، پاسخگویی به مسائل دانشجویان نمی داند بلکه اساتید نسبت به آینده کاری ، زندگی و... دانشجویان دغدغه دارند – وی معتقد بود که باید با راه اندازی جریانی در کنار مباحث آکادمیک و با ایجاد تعامل مخصوصا با کارآفرینان و اشتراک ایده ها، تجارب و بحث ها ، ایده ها و جرقه هایی را بر ذهن دانشجویان ایجاد کنند . دانشجویان از همان ابتدا

 نسبت به فرصت های محیط آشنا باشند و از این فرصت ها معقول و منطقی بهره ببرد و دانشگاه را فضایی بداند که این مهارت ها را تقویت می کند و سپس بعد از فازغ التحصیلی با ایده ای پخته شده و برنامه ای منظم شروع به کار کند .

دکتر شیخ زاده نیز یاد آور شدند که کارگروهی اهمیت دارد و دانشجویان و علاقمندان می توانند با ایده های محوری و با استفاده از مشاوره های اساتید و... شرکتی را ایجاد کرده و با فکرهای بزرگ پیش بروند .

شیخ زاده افزود : دانشجویان می توانند با هم افزایی و کار جمعی ، فرصت های شغلی را خلق و از آنها استفاده کنند . انسان باید پتانسیل ها را شناسایی کند و با استفاده از تجارب کسب شده و امکانات حال مثل نیروی جوانی از فرصت های حال بهره ببرد و آینده را رصد کند .

دکتر شیخ زاده در پایان خواستار برگزاری این جلسات و نشست ها به صورت ماهانه شدند .

بعد از وی حسن فاطمی مقدم کارآفرین برتر استان و دارای سه ثبت اختراع بین المللی اظهار داشت  باید ذات کارآفرینی در افراد وجود داشته باشد . روح کارآفرینی و استقلال طلبی در کشور ما کم رنگ شده  جوانان ما خودشان را باور ندارند . جوانان ما باید با ایده پردازی ، اعتماد به نفس و از همه مهم تر با توکل برخدا و سخت کوشی ایده هایشان را عملیاتی بکنند . هم چنین اشاراتی به اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرمودند داشتند که 24 بند دارد که در بند اول آن کارآفرینی در صدر قرار دارد و به سیاست های دولتی که با تغییر یک رئیس جمهور تغییر می کند اشاره کرد و اینکه باید جهانی فکر کرد و ابنکه چرا با دارا بودن 7 درصد منابع و 1 درصد جمعیت جهان باید دیگر کشورها بیایند و به ما زور بگویند چون ما فکر نداریم ، پول نداریم . دردنیای امروز پول و فکر حرف اول را می زند . کسانی که فکر نمی کنند برای کسانی که فکر می کنند کار می کنند مگر ما برای امریکایی ها کار نمی کنیم . مگر نمی بینیم دارند منابع نفتی ما را غارت می کنند مگر نمی بینیم دارند حیثیت جوانان ما را لکه دار می کنند خب ما ایرانی هستیم مگر پیامبر نگفت که انسان هایی از سرزمین پارس علمشان به ثریا می رسد کو پس به خدا قسم همش شعار است ادعاست . من خیلی متاسفم که بحث کارآفرینی که می تواند اقتصاد ما را نجات دهد هیچ کس عین خیالش نیست من متاسفم برای مسولین که خودشان به مقوله کارآفرینی اهمیت نمی دهند و بلند می شوند می روند . کسی در کشور کارآفرینی و کارآفرین را نمی شناسد منی که انگیزه ندارم چگونه به این دانشجو بگویم که بیا و کارآفرین بشو کدام یک از این مسئولین حاضرند پسر خودشان را استخدام دولتی نکنند و بگویند برو کارآفرین بشو . نداریم کسی رو . و با اشاره به وضعیت استان خراسان شمالی و کم توجهی به پتانسیل های استان و استعدادهای موجود در آن ادامه داد که باید روح کارآفرینی در مسئولین تقویت شود  و در پایان عرایض خود تاکیید کرد که  بیایم تلاش کنیم و از شکست خوردن هراسی نداشته باشیم و مانند این  170 شهید غواص ، خودمان را فدای این کشور کنیم وگرنه کشور به دست کسانی می افتد که این کار را با این شهیدان کردند .

در پایان همایش هم آقای امان آبادی مدیر بیمه پاسارگارد اشاراتی به اینکه باید برای خود برنامه داشته باشیم و اینکه ما بجنوردی ها کار را جزو زندگی نمی دانیم و جزو الویت های ما نیست داشتند و افزودند جوانان ما باید به سراغ رفع کمبود های موجود در استان  بروند و چشم امید به استخدام در مراکز دولتی نبندند . 

 

نظرات  (۳)

۰۵ خرداد ۹۴ ، ۱۷:۴۷ محمد امین صادقی
خرید آنلاین شارژ ایرانسل . همراه اول . تالیا . رایتل و پرداخت قبوض
همراه با قرعه کشی هفتگی و جوایز ارزنده
شارژ تلفن همراه خودرا از فروشگاه ما تهیه فرمایید
http://ircell.net
سلام
خیلی ممنونم از گزارش خوبتون اگر گزارش کوتاهی از بازدید پارک رو هم تهیه کنین و به ادامه مطلب اضافه کنین خیلی عالی میشه.
خیلی متشکرم موفق و موید باشید.

هم اندیشی بسیار جالبی بود 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی