انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد

مدیریت نوعی هنر است و هنر یعنی خلاقیت و خلاقیت اساس پیشرفت است

انجمن علمی مدیریت بازرگانی دانشگاه بجنورد
دنبال کنندگان ۵ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

برند با نام تجاری

يكشنبه, ۳۰ فروردين ۱۳۹۴، ۰۸:۴۸ ب.ظ

اگر شرکت ها توجه کافی به جنبه های بازاریابی داشته باشند، می توانند منتظر یک برند با هویت متعالی در ذهن مشتریان باشند. در نظر داشته باشید که اگر شرکت ها نتوانند بازاریابی خود را به درستی انجام دهند، نمی توانند برند خوبی برای خودشان بسازند.


حال به سراغ نام تجاری و برند می رویم. اگر در دیکشنری گوگل کلمه "Brand” را معنی یابی کنید معنی آن را نام تجاری مشاهده خواهید کرد. اما نظر دکترین بازاریابی در مورد ترجمه برند متفاوت از این موضوع است زیرا کارشناسان اعتقاد دارند Brand فقط با یک ترجمه مفهوم کامل را پوشش می دهد و آن هم خود کلمه برند است. کارشناسان اعتقاد دارند که "نام تجاری” ترجمه "Brand Name”.


برخی دیگر از دیکشنری ها معنی فارسی "Brand” را "نشان تجاری” ترجمه کرده اند. اما کارشناسان اعتقاد دارند که "نشان تجاری” ترجمه "Logo” است.
 

نام تجاری آن نامی است که مدیران و مالکان کسب و کارها در ابتدا بر روی محصولات و خدمات خود می گذارند. و نشان تجاری نیز آن طرحی است که قصد دارند به بازار هدف و مشتریان معرفی کنند تا هر زمان که آن نشان را می بینند، یادآوری آن محصول یا خدمت باشد. اما زمانی که مشتری یک محصول یا خدمت را در ذهن خود مثبت ارزیابی می کند، آن محصول و خدمت با کلیه ارکان جانبی خود به عنوان برند در ذهن مشتری شناخته می شود.

 
شما برای آنکه بتوانید برند خوبی را خلق و بزرگ کنید باید به دو جنبه توجه کنید:


1. جنبه های بصری و دیداری
2. جنبه نامشهود و هویتی برند در ذهن مشتری
 

بی توجهی به هر کدام از این دو جنبه بخصوص جنبه هویتی آن ضربات جبران ناپذیری را برای شرکت ها بدنبال دارد.
 

برند شما، همان اعتبار شماست که به کمک آن ارزشی را به مشتریان ارائه می نمایید. ارزش برند همان مفهومی است که مشتریان حاضرند مبلغ بیشتری پول بابت داشتن محصول و یا خدمتی بپردازند. اگر نسبت به هویت برند ناآشنا و بی توجه باشید، این بخش از برند با توجه به محصولات و خدمات شما توسط مصرف کنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان ساخته می شود.
 

مدیران شرکت های موفق برای قسمت بازاریابی خود در هر سال برنامه ریزی می کنند و در نتیجه می توانند برند خود را در بازار و ذهن مشتریان مدیریت کنند. اگر برنامه ریزی برای برند نباشد، وجود برنامه های کوتاه مدت باعث مخدوش شدن هویت برند شما خواهد شد.
 

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی